Charles Leclerc z Ferrari  po Velké ceně Činy F1.

Charles Leclerc z Ferrari po Velké ceně Činy F1. | foto: AP

Ferrari propáslo v Číně unikátní šanci. I proto Leclerc dál čeká na šesté vítězství

  • 3
Formule 1 se v Číně ukázala naposledy v roce 2019. Piloty proto čekala velká výzva, především ve vysoké míře degradace pneumatik. Něco, z čeho podle odhadů mělo profitovat Ferrari. Nestalo se.

Zase se radoval Max Verstappen. A to i přesto, že mu vedení závodu dvakrát ztížilo situaci, když vyslalo na trať zpomalovací vůz a pokaždé přišel o komfortní pozici v čele.

Pilot Red Bullu nakonec zvítězil suverénně. V závěrečných 25 kolech uštědřil Nizozemec druhému Landu Norrisovi z McLarenu třináct, týmovému kolegovi Sergiu Pérezovi na třetím místě dokonce devatenáct sekund.

Až za ním dojela obě Ferrari. Charles Leclerc jako čtvrtý, Carlos Sainz pátý.

„Upřímně, tohle je nejlepší možný výsledek,“ prohodil zdrceně Monačan Leclerc.

Po právu smutnil, byť červená stáj si zkomplikovala situaci a šanci na lepší výsledek už v sobotní kvalifikaci. V ní na Verstappena ztratili oba jezdci přes šest desetin, což stačilo jen na šesté a sedmé místo.

I tak se Leclerc snažil najít optimismus. Prý kvalifikaci obětovali pro lepší výsledek v závodě. Fanouškům dodal naději, že by dokonce mohl mít v neděli lepší tempo než piloti před ním.

Charles Leclerc z Ferrari ve Velké ceně Činy F1.

Málokdo by sice čekal, že snad vyzve Verstappena v boji o vítězství, nicméně pódium se nezdálo nereálné. Leclerc i Sainz však přišli už po startu o dvě pozice a ani další kola nevypadala ideálně. Především ta v závěru. Místo aby se Leclerc dokázal dostat před Norrise, neubránil atak Péreze.

„Bohužel, McLaren byl rychlejší. Překvapil nás Lando a Piastri měl zničenou podlahu, jinak by bylo těžké udržet i čtvrté místo,“ lamentoval Leclerc. „Je to nepříjemné překvapení,“ mrzelo ho.

V roli překvapení závodu. Norris prohrál sázku a vklínil se mezi red bully

„Vůbec jsem si nemyslel, že pojedu až na stupně vítězů. Říkal jsem si, že skončíme daleko za Ferrari. Dokonce jsem se vsadil se svým mechanikem, že za nimi dojedeme 35 sekund. Hodně jsem se spletl a jsem rád,“ sdílel překvapení z druhé příčky Norris.

Leclerc tak dál čeká na šesté vítězství ve formuli 1. Naposledy stál na nejvyšším stupni 10. července 2022 v Rakousku. Mimochodem stejný počet vítězství jako v současnosti Leclerc měl Verstappen v době, kdy se jela poslední Velká cena Číny před pěti lety.

Krátce po startu Velké ceny Číny.

V Číně mohla přijít Leclerkova chvíle. Jenže na rozdíl od Japonska, kde dokázal profitovat z malého opotřebení pneumatik, tentokrát výhodu v gumách neměl.

„Na středně tvrdé sadě jsme nebyli špatní, ale na tvrdé ano. Hrozné, pak jsme byli o půl vteřiny na kolo pomalejší,“ prohodil. „Přitom od začátku roku těžíme z toho, že jsme dobří na všech pneumatikách za jakýchkoliv podmínek. Tentokrát jsme se trápili.“

Nehody, dva výjezdy safety car a jasný vítěz. V Číně kraloval Verstappen

Potřetí v sezoně dojel na čtvrtém místě, lépe dopadl jen v Saúdské Arábii (třetí) a v Austrálii (druhý). V kvalifikacích se mu nedaří, jak byl zvyklý. Zatím pokaždé získal pole position Verstappen.

A navíc pouze tak trochu sekunduje kolegovi Sainzovi. Právě Španělovi patří dvě poslední vítězství Ferrari, včetně toho jediného letos. Vlastně možná jen kvůli operaci slepého střeva, kdy musel vynechat závod v Arábii, není v pořadí jezdců před Leclerkem.

Přesto působí Monačan v kokpitu o něco klidněji, zatímco Sainz agresivnějším stylem bojuje o smlouvu v jiném týmu. Z Ferrari ho „vyhnal“ Lewis Hamilton, jenž ho příští rok nahradí. Bylo by však překvapením, kdyby se Sainz neujal jinde. Volno bude v Mercedesu, zájem by mohl mít i Red Bull.

Leclerc však jistě bude chtít houževnatého kolegu porazit. Stejně jako ostatních osmnáct pilotů na startovním roštu.


Sport v roce 2024

14. 6. - 14. 7. Fotbalové EURO, Německo
29. 6. - 21. 7. Cyklistická Tour de France
1. - 14. 7. Tenisový Wimbledon