Těsně před cílem jeli Button a Sató na 11. respektive 14. místě. Technický ředitel Geoff Willis skutečný důvod jejich odstoupení nijak netajil.
"Byli jsme mimo body, tak jsme se dlouho nerozhodovali. Nové motory pro Velkou cenu Malajsie nám mohou hodně pomoci," uvedl Willis v tiskové zprávě týmu. "V Malajsii bývají vysoké teploty a vlhko, takže to může být velká výhoda."
Podle nových pravidel musí motor vydržet dva závody. FIA ale dovoluje jezdci, který z jakéhokoli důvodu nedokončí předchozí závod, dát do vozu bez jakéhokoli postihu motor nový.
Už před sezonou byla FIA za tuto možnost kritizována, ale její závodní ředitel Charlie Whitting tvrdil, že k něčemu takovému nebude docházet.
"Osobně nevěřím, že by týmy dobrovolně své jezdce odvolávaly," řekl. "Pokud budou mít na konci sezony dva týmy v Poháru konstruktérů stejně bodů, mohou devátá místa a výše hrát svou roli, takže by se odstupování nemuselo vyplatit."
Ale z vedení FIA zaznělo i následující oznámení: "Pokud by se potvrdilo, že někdo bude tohoto pravidla zneužívat, budeme muset něco udělat. Zatím počkáme, jak to bude vypadat při závodech."
Nyní tedy B.A.R. naplno oznámil, že jeho jezdci nedojeli pouze proto, aby měli za 14 dní nové motory. Na tahu je FIA.