Schumacher věří v další triumf. Vylepšili mu vůz

  • 78
Magny Cours - Před dvěma týdny přerušil Michael Schumacher sérii čtyř vítězství Fernanda Alonsa a snížil jeho náskok v čele mistrovství světa formule 1 na 19 bodů. Stáj Ferrari vycítila šanci zasáhnout ještě do boje o titul. A před víkendovou Velkou cenou Francie navýšila rozpočet, aby vylepšila Schumacherův monopost.

Italská automobilka přidala do rozpočtu týmu dalších 20 milionů eur. Spolu s platem německé hvězdy ve výši 40 milionů a dalšími náklady se celková částka vyšplhá na více než 400 milionů eur, což je podle agentury SID rekordní částka v historii firmy.

Díky tomu vyrukuje Ferrari v Magny Cours s kompletně vylepšeným monopostem, který bude mít o 20 koní silnější motor. Nový výkon činí 775 koní.

Nyní německý pilot tuší velkou šanci ukrojit z rozdílu další část, protože v Magny Cours se může pochlubit unikátní bilancí sedmi vítězství.

"Chceme předvést ve druhé polovině sezony stíhací jízdu. Devatenáct bodů se dá dotáhnout, o tom jsem přesvědčen. Jsme odhodláni bojovat o titul," prohlásil Schumacher.

V případě úspěchu by sedminásobný šampion po stopadesáté v kariéře vystoupil na stupně vítězů. Šéf jeho stáje Jean Todt tvrdí, že změny na voze nebudou mít zase takový význam na výkon. Navíc očekává, že zlepšení předvede také Renault.

"Doma ve Francii nebudou chtít prohrát," konstatoval. Alonso by mohl obhajobou vítězství zkompletovat letošní hattrick v "domácích" závodech. Už vyhrál v rodném Španělsku a v Británii, kde žije.

Před přestupem do McLarenu pojede ve Francii v barvách Renaultu naposledy.

"Francouzští kluci v týmu mají mimořádnou motivaci a jsou ohromně natěšení. Kvůli nim chci uspět a vyhrát pro náš tým i naše francouzské partnery Michelin a Elf," uvedl mistr světa, který v Indianapolisu dojel pátý a poprvé po 15 závodech chyběl na medailových pozicích.

Okruh v Magny Cours, kde se jezdí závody formule 1 od roku 1991, klade vysoké nároky na práci týmových inženýrů. Trať je proslulá absolutně hladkým asfaltem, na kterém se projeví jakékoli nedostatky v nastavení vozů. Strašákem je navíc proměnlivé počasí, neboť změna teploty tu může výrazně ovlivnit chování monopostu.

Jezdce čeká ošidný moment hned v první zatáčce po startu s názvem Grande Courbe a zpětné zatáčce Adelaide, do níž musejí brzdit z třísetkilometrové rychlosti na 80 km/h. Okruh je moderní, přesto na něm chybí ideální divácká kulisa, protože leží daleko od velkých měst a fanoušci mají problém s
ubytováním.

Přišel tak o šanci zaútočit na Schumacherův rekord 19 umístění na pódiu za sebou.

Jako jediný však Alonso bodoval ve všech letošních závodech, navzdory svému náskoku je ale zatím opatrný.

Renault by doma rád oslavil stoleté výročí svého vítězství v historicky první Grand Prix, které pro tým vybojoval v roce 1906 v Le Mans maďarský pilot Ferenc Szisz.

V Magny Cours bude mít Alonso nového soupeře v krajanovi Pedru de la Rosovi, jenž nahradil u McLarenu Juana Pabla Montoyu (více ZDE).

Dosavadní testovací jezdec bude mít mimořádnou motivaci se ukázat v dobrém světle, protože zatím nemá místo jisté pro zbytek sezony. Naposledy De la Rosa závodil loni v dubnu, kdy zaskočil v Bahrajnu za Montoyu a dojel pátý.

"Samozřejmě se hrozně těším," uvedl někdejší jezdec Jaguaru a Arrows.

Francouzští fanoušci budou mít po roční pauze opět možnost fandit svému jezdci. V týmu Super Aguri dostane naposledy příležitost Franck Montagny, který v květnu nahradil japonského nováčka Judžiho Ideho (více ZDE). Po Magny Cours má Montagnyho vystřídat japonský jezdec Sakon Jamamoto.

Před víkendovým zápolením se účastníci šampionátu mohou rozptýlit na koncertu Rogera Waterse, zakládajícího člena slavné skupiny Pink Floyd, jenž v pátek večer po volných trénincích vystoupí přímo v areálu okruhu.

Zkrácená třetí část kvalifikace

Vedení formule 1 se rozhodlo udělat menší změny v systému kvalifikace, které vstoupí v platnost už tento víkend při Velké ceně Francie. Podle nových pravidel bude poslední třetí část kvalifikace zkrácena z 20 minut na patnáct.

Úvodní dva díly budou i nadále čtvrthodinové, přestávka mezi nimi ale bude o dvě minuty delší.

POŘADÍ JMÉNO STÁT TÝM BODY
1 Fernando Alonso Španělsko Renault 88
2 Michael Schumacher Německo Ferrari 69
3 Giancarlo Fisichella Itálie Renault 43
4 Kimi Räikkönen Finsko McLaren 39
5 Felipe Massa Brazílie Ferrari 36
6 Juan Pablo Montoya Kolumbie McLaren 26
7 Jenson Button Velká Británie Honda 16
8 Rubens Barrichello Brazílie Honda 16
9 Nick Heidfeld Německo BMW Sauber 12
10 David Coulthard Velká Británie Red Bull 10
11 Ralf Schumacher Německo Toyota 8
12 Jarno Trulli Itálie Toyota 8
13 Jacques Villeneuve Kanada BMW Sauber 7
14 Mark Webber Austrálie Williams 6
15 Nico Rosberg Německo Williams 4
16 Christian Klien Rakousko Red Bull 1
17 Vitantonio Liuzzi Itálie Toro Rosso 1
18 Takuma Sató Japonsko Super Aguri 0
19 Christijan Albers Nizozemsko Midland 0
20 Tiago Monteiro Portugalsko Midland 0
21 Franck Montagny Francie Renault, Super Aguri 0
22 Scott Speed Spojené státy americké Toro Rosso 0
23 Judži Ide Japonsko Super Aguri 0

,

Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž