Sám Fisichella už na prvním místě celého startovního pole třikrát stál, jenže naposled to bylo v roce 2006 v Malajsii, kdy ještě řídil monopost Renault.
Přitom po pátečních trénincích by si na Force India nikdo nevsadil ani pětník. Obě auta měla problémy s úrovní aerodynamického přítlaku a jako výsledek byla v zatáčkách hodně nedotáčivá.
"Dnes ráno jsme ale zkusili změnit nastavení a fungovalo to. V posledním tréninku už bylo auto o moc lepší, a potom v kvalifikaci dokonce rychlejší, než jsme sami očekávali," popisoval šestatřicetiletý rodák z Říma.
Fisichella byl v první části kvalifikace nejrychlejší, v druhé čtvrtý a ve finále porazil v těsném souboji krajana Trulliho z Toyoty.
"Je to fantastické. Jsem tak šťastný! Skutečně jsem takový výsledek nečekal a doufám, že v závodě z něj vytěžím bodované umístění."
V Belgii se mu vždy dařilo, rychlý a přitom technický okruh sedí jeho pojetí jízdy. Jenže takový triumf nečekal. "Do Spa jsem se těšil, mám to tady rád a vždy jsem byl rychlý. Ale pole position? To je sen."
Jezdec děkoval mechanikům, inženýrům, všem v týmu, kteří zapracovali na jeho autě. "To zlepšení za poslední týdny je neuvěřitelné. Když zvážím velikost našeho rozpočtu, něco podobného prostě nepřicházelo v úvahu."
"Před kvalifikací jsem čekal, že postoupím mezi nejlepších patnáct, možná jsem doufal, že budu v desítce. Ale první místo? O tom se mi ani nezdálo," přiznal Ital.
Fisichella přiznal, že jeho tým pro závěrečnou část kvalifikace zvolil poněkud agresivní strategii (menší množství paliva, které přidá na rychlosti, ale pošle auto v závodě dříve do boxů), ale zároveň je přesvědčen, že současná výkonnost jeho vozu zaručí úspěch i v neděli.
"Myslím, že jsme zvolili agresivnější přístup ke strategii. Bylo nám jasné, že mezi nejlepší tři bychom se jinak nedostali. Ale když se podívám na své časy s prázdnou nádrží, nemám strach, že bych v závodě neuspěli."
Výsledky kvalifikace najdete ZDE