Návrh, aby prvních deset velkých cen sezony piloti postupně vystřídali všechny stáje se skutečně zdá být nerealizovatelný. Hrozila by zejména ztráta sponzorů a diváci by stěží poznávali své oblíbence. "V takovém případě by každým chtěl podepsat smlouvu s nejlevnějším jezdcem, protože ti nejlepší by pak přišli zadarmo," pozastavil se nad jednou z absurdit ředitel motorsportu BMW Mario Theissen.
Juan Pablo Montoya naznačil jiný směr, kterým by se mohlo postupovat: "Na vině současné situace je hlavně Ferrari. Vyhrávají, ale nezávodí. Jedou naplno osmdesát procent závodu a pak se seřadí za sebou. A o to opravdu nikdo nestojí."
Do možnosti dovažování se opřeli zejména zástupci nejsilnějších stájí. Pozastavovali se zejména nad tím, že by se vlastně trestalo za kvalitní práci. "Jen proto, aby se vylepšila podívaná, mají být poškozeni ti, kteří investují více peněz a vyhrávají?," ptal se David Coulthard. "To není správné a sportu by to spíše ublížilo."
"Takového něco bychom ve formuli 1 neradi viděli," přidal se zástupce Hondy Otmar Szafnauer. "Technická převaha by se změnila v nevýhodu." Opatření se však nelíbí ani těm, kteří zatím v F1 získávají body jen ztuha. "V tomto směru musíme být velmi opatrní. My jsme proti jakémukoli penalizování lidí za to, že dělají dobrou práci," uvedl šéf Toyoty Ove Andersson. "Nebylo by to férové," dodal nový Anderssonův pilot Olivier Panis.
Nejvíce se rozlítil šéf Ferrari Luca di Montezemolo. Ten dokonce pohrozil, že odhlásí Ferrari ze šampionátu. To sice nikdo nebere vážně, přesto jeho slova musí FIA bolet. "To, co chce do praxe zavést Mosley, je nesmyslné. Ptám se sám sebe, jestli se mi ještě vyplatí investovat do formule 1," uvedl Ital. "Naše trpělivost není nekonečná. Nemůžete přece někoho omezovat jen proto, že pracoval lépe než jeho soupeři," dodal třiapadesátiletý Montezemolo.
O poznání vstřícnější přístup projevil technický ředitel a spolumajitel Williamsu Patrick Head: "Rozumné návrhy určitě podpoříme, formule 1 potřebuje změnu. Dovažování nám však nepřipadá ideální. Rádi bychom poráželi Ferrari i bez takových pomocných prostředků. Pokud si to však vyžádá většina, budeme souhlasit."
Změny však přijdou, to je téměř jisté. Nejmocnější muž seriálu formule 1 má totiž tento pocit: "Sledoval jsem kameru zabudovanou v kokpitu vozu Michaela Schumachera, a on tam seděl, jako kdyby jel na nákup. Musíme závody přiostřit, zatím to není ono," řekl Bernie Ecclestone.
Jacques Villeneuve si po tréninku vysvětluje chování vozu s inženýry týmu BAR. |