Bodovaná umístění uzavírají oba saubery Kimiho Räikkönena a Nicka Heidfelda. Dobře nedopadl závod pro mladšího ze Schumacherů. Jeho vůz williams vyjel v 38. kole z trati a Němec skončil.
V celkovém pořadí mistrovství světa zvýšil Michael Schumacher svůj náskok na Davida Coultharda na 37 bodů.
Start přinesl drama
Nejdramatičtější moment nedělního závodu v Silverstone přišel těsně po startu. Italský jezdec Jordanu Jarno Trulli, který startoval ze čtvrté pozice, zkřížil cestu Davidu Coulthardovi s mclarenem a po vzájemné kolizi skončili oba mimo trať. Britský pilot se sice do závodu vrátil, ale až na osmnácté pozici. V první zatáčce závod skončil po kontaktu s Villeneuvem i pro Francouze v barvách týmu BAR, Oliviera Panise. Z pátého na osmé místo se propadl druhý jordan Heinze-Haralda Frentzena.
Naopak start se nad očekávání vydařil oběma williamsů. Juan Pablo Montoya vystřelil jako blesk a zařadil se na třetí místo za vedoucího Michaela Schumachera a Miku Häkkinena. Jeho týmový kolega Ralf Schumacher si rovněž polepšil a z desátého místa na roštu byl najednou pátý. Čtvrtý jezdil Rubens Barrichello s ferrari a šestý Kimi Räikkönen se sauberem.
David Coulthard se po návratu na trať snažil dostat ze všech sil vpřed, ale ve třetím kole to přehnal a zastavil se až ve štěrkové ochranné zóně. Závod pro něj skončil brzy.
Häkkinen jde do vedení
Mika Häkkinen byl jasně rychlejší než Michael Schumacher a ve čtvrtém kole ho poměrně snadno předjel. Poté, co převzal vedení, se začal úřadujícímu šampionóvi rychle vzdalovat. Schumacher měl mnohem těžší vůz, protože Ferrari, narozdíl od McLarenu, jelo na jednu zastávku v boxech a mělo více benzinu v nádrži.
V desátém kole měl již Häkkinen náskok 12 vteřin. Na jeden okruh zajížděl časy v průměru o tři vteřiny rychlejší než německý pilot. K tomu se zezadu blížil Montoya s williamsem.
V osmnáctém kole využil v cílové rovince Montoya výkonu svého motoru BMW a přehnal se okolo Michaela Schumachera. Ten se stejně jako v případě Häkkinenova předjetí nebránil. Pravděpodobně byl spokojen s tím, že David Coulthard skončil a nechtěl riskovat vyřazení ze závodu.
Po 20. kole, když byl Häkkinenův náskok již přes dvacet vteřin, začaly zastávky v boxech. Jako první měnil pneumatiky šestý Räikkönen a hned o kolo později zajel do boxů jeho krajan v barvách McLarenu. Dvojnásobný mistr světa se na trať vrátil na druhém místě za Montoyou, ale toho ještě výměna pneumatik čekala.
Situace po prvních zastávkách v boxech
Kolumbijec zamířil do boxů v 25. kole a uvolnil tak Häkkinenovi cestu a ten se začal opět všem vzdalovat. Po prvních zastávkách v boxech bylo tedy pořadí Häkkinen, M.Schumacher, Barrichello, R.Schumacher, Montoya, Villeneuve, Räikkönen. Přičemž obě Ferrari, stejně jako Ralf Schumacher a Villeneuve, v boxech ještě nebyly, protože jely jen na jednu výměnu pnematik.
V polovině závodu vedl Häkkinen s náskokem třinácti vteřin před Schumacherem. Po 30. kole zajel do boxů Villeneuve a pilot BARu tak vypadl z boje o bodovaná umístění.
Ve 35. kole zamířil do boxů Ralf Schumacher. Zastávka se mechanikům Williamsu příliš nevydařila a německý pilot ztratil 12 vteřin. Po několika kolech musel nakonec odstoupit pro technickou závadu.
V té době se na trati odehrával zajímavý souboj Frentzena a šestého Heidfelda. Pilot Jordanu útočil na Němcův Sauber, už se dostal před něj, ale vyjel z trati. Poté ztratil a do konce závodu se mu nepodařilo Heidfelda předstihnout.
V polovině závodu byl Schumacher až čtvrtý
Ve 39. kole zamířil podruhé do boxů Mika Häkkinen, následován Michaelem Schumacherem. Zatímco Fin si udržel vedoucí pozici, Schumacher se propadl až na čtvrté místo za Montoyu.
O dvě kola později měnil pneumatiky i Montoya, ale technici williamsu byli opět pomalí a Kolumbijec stál 11 vteřin. Ve 42. kole měnil konečně i Barrichello a díky předchozímu zaváhání Williamsu zůstal třetí.
Po druhých výměnách pneumatik bylo pořadí: Häkkinen, M.Schumacher, Barrichello, Montoya, Räikkönen, Heidfeld a Frentzen.
Kuriózní příhoda se stala nejmladšímu jezdci seriálu Fernando Alonsovi. Jeho vozu minardi se uvolnilo přední kolo. Španěl však mazácky auto zvládl a dojel si na třech pneumatikách do boxů pro nové kolo.
Deset kol před cílem Häkkinen suverénně vedl
Deset kol před cílem byl Häkkinen suverénně v čele, měl náskok přes půl minuty, ale v McLarenu se ještě nikdo neradoval. Všichni vzpomněli na letošní závod v Barceloně, kdy technická závada znemožnila Häkkinenovi dojetí do cíle.
Na Silverstonu se však nic podobného nekonalo a finský pilot si bezpečně dojel pro devatenácté vítězství kariéry. Po loňském závodě ve Spa se mohl poprvé radovat. Svým suverénním prvním místem dal ráznou odpověď všem, kteří ho již vidí ve formulovém důchodu.
Překvapila jasná převaha McLarenu nad Ferrari. Otázkou je, zda Michael Schumacher jel po odstoupení Coultharda naplno.
Na stupních vítězů byl viditelně spokojený i Michael Schumacher. Zajel poklidný závod, na konci kterého se dočkal zvýšení svého náskoku na Davida Coultharda o šest bodů.
Na třetí místo celkového pořadí se propracoval zpátky Rubens Barrichello, jeho největší soupeř Ralf Schumacher v Anglii šachovnicový praporek neviděl. Zklamaní museli být opět v Jordanu, přes čtvrté a páté místo na startu žádný z jejich vozů nebodoval.
Výsledky:
POŘADÍ | JMÉNO | NÁRODNOST | TÝM | ČAS |
1. | Mika Häkkinen | Finsko | McLaren | 1h25.33:770 |
2. | Michael Schumacher | Německo | Ferrari | +0.33:646 |
3. | Rubens Barrichello | Brazílie | Ferrari | +0.59:280 |
4. | Juan Pablo Montoya | Kolumbie | Williams | +1.08:772 |
5. | Kimi Räikkönen | Finsko | Sauber | +1 kolo |
6. | Nick Heidfeld | Německo | Sauber | +1 kolo |
7. | Heinz-Harald Frentzen | Německo | Jordan | +1 kolo |
8. | Jacques Villeneuve | Kanada | British American Racing | +1 kolo |
9. | Eddie Irvine | Velká Británie | Jaguar | +1 kolo |
10. | Jos Verstappen | Nizozemsko | Arrows | +2 kola |
11. | Jean Alesi | Francie | Prost | +2 kola |
12. | Pedro de la Rosa | Španělsko | Jaguar | +2 kola |
13. | Giancarlo Fisichella | Itálie | Benetton | +2 kola |
14. | Enrique Bernoldi | Brazílie | Arrows | +2 kola |
15. | Jenson Button | Velká Británie | Benetton | +2 kola |
16. | Fernando Alonso | Španělsko | Minardi | +3 kola |
17. | Ralf Schumacher | Německo | Williams | +24 kol |
18. | Luciano Burti | Brazílie | Prost | +54 kol |
19. | David Coulthard | Velká Británie | McLaren | +58 kol |
20. | Jarno Trulli | Itálie | Jordan | +60 kol |
21. | Olivier Panis | Francie | British American Racing | +60 kol |
Pořadí mistrovství světa:
POŘADÍ | JMÉNO | STÁT | TÝM | BODY |
1 | Michael Schumacher | Německo | Ferrari | 84 |
2 | David Coulthard | Velká Británie | McLaren | 47 |
3 | Rubens Barrichello | Brazílie | Ferrari | 34 |
4 | Ralf Schumacher | Německo | Williams | 31 |
5 | Mika Häkkinen | Finsko | McLaren | 19 |
6 | Juan Pablo Montoya | Kolumbie | Williams | 15 |
7 | Nick Heidfeld | Německo | Sauber | 10 |
8 | Jarno Trulli | Itálie | Jordan | 9 |
9 | Kimi Räikkönen | Finsko | Sauber | 9 |
10 | Jacques Villeneuve | Kanada | British American Racing | 7 |
11 | Heinz-Harald Frentzen | Německo | Jordan | 6 |
12 | Olivier Panis | Francie | British American Racing | 5 |
13 | Eddie Irvine | Velká Británie | Jaguar | 4 |
14 | Jean Alesi | Francie | Prost | 3 |
15 | Giancarlo Fisichella | Itálie | Benetton | 1 |
16 | Pedro de la Rosa | Španělsko | Jaguar | 1 |
17 | Jos Verstappen | Nizozemsko | Arrows | 1 |
18 | Jenson Button | Velká Británie | Benetton | 0 |
19 | Enrique Bernoldi | Brazílie | Arrows | 0 |
20 | Luciano Burti | Brazílie | Prost | 0 |
21 | Fernando Alonso | Španělsko | Minardi | 0 |
22 | Tarso Marques | Brazílie | Minardi | 0 |
Pohár konstruktérů:
POŘADÍ | JMÉNO | STÁT | BODY |
1 | Ferrari | Itálie | 118 |
2 | McLaren | Velká Británie | 66 |
3 | Williams | Velká Británie | 46 |
4 | Sauber | Švýcarsko | 19 |
5 | Jordan | Velká Británie | 15 |
6 | British American Racing | Velká Británie | 12 |
7 | Jaguar | Velká Británie | 5 |
8 | Prost | Francie | 3 |
9 | Benetton | Velká Británie | 1 |
10 | Arrows | Velká Británie | 1 |
11 | Minardi | Itálie | 0 |
David Coulthard si nasazuje přilbu před prvním tréninkem na GP Velké Británie. |
Michael Schumacher si právě nasadil ohnivzdornou přilbu před prvním tréninkem na GP Velké Británie. |
Pilot Prostu Burti zajíždí do boxů během sobotních tréninků na Velkou cenu Velké Británie formule 1. |
Během tréninků na Velkou cenu Velké Británie se mimo trať ocitl i David Coulthard. |
Po příjezdu do boxů po Velké ceně Velké Británie F1 Michael Schumacher hned gratuloval Mikovi Häkkinenovi. |
Osazenstvo týmu McLaren se po průjezdu Häkkinena cílem oprávněně radovalo. |
Mika Häkkinen na trati Velké ceny Velké Británie formule 1. |
Velká cena Velké Británie formule 1 skončila pro Jarna Trulliho hned v prvním kole. |
Fin Mika Häkkinem stříká šampaňským po vítězství ve Velké ceně Británie v Silverstone. |
Fin Mika Häkkinem se raduje z vítězství ve Velké Ceně Británie v Silverstone. |
Mika Häkkinem jede před Michaelem Schumacherem ve Velké ceně Británie v Silverstone. |
Krátce po startu Velké ceny Británie F1 v Silverstone se do čela závodu dostal Michael Schumacher na Ferrari. |
Jarno Trulli, pilot stáje Jordan, vystupuje ze svého vozu poté, co na začátku závodu v Silverstone vyjel mimo trať. |
Heinz-Harald Frentzen v monopostu jordan během sobotních tréninků na GP Británie 16. července 2001. |
Mika Häkkinen zvedá nad hlavu pohár za vítězství ve Velké ceně Velké Británie formule 1. |
Nick Heidfeld na trati Velké ceny jede před Heinzem-Haraldem Frentzenem. |
Juan Pablo Montoya na trati sobotního tréninku |
Pilot týmu BAR Olivier Panis se dostal při závodě mimo trať hned v první zatáčce. |
Michael Schumacher na trati Velké ceny Velké Británie formule 1. |
Michael Schumacher s pohárem za druhé místo při Velké ceně Velké Británie formule 1. |
V sobotu se Michael Schumacher v Anglii svezl v historickém ferrari typu 375, v kterém vyhrál Argentinec Jose Froilan Gonzales 14. července 1951 v Silverstonu první závod pro Ferrari v historii. |
Michael Schumacher řídí vůz ferrari v dešti |
Mika Häkkinen na stupních vítězů sršel vtipem. |
Jos Verstappen zvedá ve svém arrowsu spršky vody při sobotním volném tréninku na Velkou cenu Velké Británie formule 1. |