Hlavní prioritou českého jezdce bylo neudělat ostudu, a to se čtyřiadvacetiletému mladíkovi podařilo. "S testy nováčků v Abú Zabí se to vůbec nedalo srovnat. Celkově mám z jízd velmi dobrý pocit," přiznal Charouz, který odjel nejvíce kol ze všech pilotů na trati.
Více o úvodním tréninku Velké ceny Brazílie F1 |
Po absolvování sedmatřiceti okruhů na brazilském okruhu, který znal pouze ze simulátoru, zajel Jan Charouz s monopostem týmu Hispania Racing nejrychlejší čas 1:19,577 minuty. S tímto časem obsadil Charouz poslední místo.
"Myslím, že nikdo nemohl očekávat jiný výsledek. Uspokojující je ztráta na zkušenějšího týmového kolegu Daniela (Ricciarda). Na trať jsem vyjel s tvrdou směsí, kterou jsme zkoušeli pro Pirelli na příští rok," popisoval Charouz. "Po pěti kolech jsem dostal na kola měkčí a rychlejší směs."
K lepšímu času chybělo jezdci Světové série Renault více času. Každé kolo poznával záludnosti hrbolaté trati a postupně se zlepšoval. "Kolo od kola to bylo lepší, nakonec jsem svůj nejrychlejší čas zajel až v závěru na použitých pneumatikách,“ řekl po prvním brazilském tréninku Charouz.
Syn bývalého závodníka v cestovních vozech se na brazilském okruhu ocitl jednou mimo trať, když nedobrzdil do první šikany brazilského okruhu. „Měl jsem drobný výlet mimo trať. Pokusil jsem se brzdit o něco později, ale na hrbolu se mi zablokovala přední kola a nedobrzdil jsem. Myslím, že vyjetí přes trávu bylo lepší volbou, než abych riskoval, že se třeba roztočím,“ uvedl ke svému výletu Charouz.