Räikkönen potvrdil pověst smolaře a jeho boj o titul se dalším krachem křehkého monopostu McLaren MP4-20 značně zkomplikoval. Alonso dojíždí do cíle pravidelně.
Heidfeld udělal radost domácím fanouškům, zopakoval druhé místo z Monaka a potvrdil, že je z obou jezdců Williamsu tím lepším. Do závodu startoval poprvé v kariéře z pole position.
Barrichello vrátil třetím místem po dlouhé době (naposled 2. M. Schumacher v Imole) Ferrari na stupně vítězů. Namísto vlastní rychlosti by však měl děkovat smůle soupeřů - Webber, Räikkönen a Ralf Schumacher havarovali, Trulli a Coulthard byli potrestáni za překročení pravidel. Jezdec Ferrari stoupal na pódium teprve potřetí v sezoně.
Sedminásobný mistr světa Michael Schumacher obsadil před domácím publikem pátou pozici. V celkovém pořadí je po sedmi závodech osmý s obrovskou ztrátou 43 bodů na Alonsa.
Tápající italský tým mohlo těšit alespoň to, že podruhé za sebou bodovaly oba vozy. Sedminásobný mistr světa Michael Schumacher obsadil před domácím publikem pátou pozici. V celkovém pořadí je po sedmi závodech osmý s obrovskou ztrátou 43 bodů na Alonsa.
Radost týmu Renault byla o to větší, že od prvních metrů to na nějaký výrazný bodový příděl nevypadalo. Těsně před startem zvedl na znamení problémů ruku Giancarlo Fisichella, jezdci vyrazili do druhého zaváděcího kola a Ital musel startovat z boxů.
Hromadná kolize v první zatáčce
Hned první zatáčka znamenala krach pro další favority. Montoya vyrazil vpřed jako blesk a vnější stopou se posunul na třetí místo před Webbera z Williamsu. Australan se s tím ale nehodlal smířit a ve snaze zabrzdit co nejpozději zatáčku nezvládl a špičkou vozu Montoyu nabral.
Montoyovo auto nebylo jako zázrakem poškozeno, ale Webber se z kačírku už nedostal. Na kolizi doplatili i Ralf Schumacher, který si o brzdícího Alonsa urazil přední křídlo a Sató, který také musel k opravě do boxů. Webber později přiznal chybu, nicméně si povzdychl, že Williamsy jsou na startu příliš pomalé.
Michael Schumacher se srážce vyhnul, ale kvůli extrémně velkému oblouku ztratil několik míst. Naopak štěstí měl David Coulthard, který se posunul na čtvrtou pozici. Pozdějí vítěz Alonso začínal na pátém místě.
Vedl Räikkönen před Heidfeldem a Trullim, který ale na bodech dlouho nebyl. Mechanici se na startovním roštu zdrželi u jeho vozu déle, než povolují pravidla (15 vteřin před začátkem zaváděcího kola musí být na startovním roštu pouze vozy), a jednička Toyoty musela absolvovat nepopulární průjezd boxy.V prvních kolech se Heidfeld s Räikkönenem přetahovali o nejrychlejší kolo závodu, ale později se začal Fin vzdalovat. Heidfeld zamířil už ve 12. okruhu pro nové palivo a na druhou pozici se posunul David Coulthard.
V 18. kole bylo u Red Bullu ještě radostněji. To Räikkönen zahnul do boxové rovinky, a Coulthard vedl celé startovní pole. Za dvě kola už ale byl na čele Alonso, který měl z předních jezdců v kvalifikaci největší množství paliva. Když se ve 23. kole vrátil Alonso od mechaniků, byl třetí.
Red Bull na prvním místě!
V té samé chvíli projížděl kolem mechaniků opět David Coulthard. Při zastávce překročil rychlostní limit v pit lane a byl po zásluze potrestán. Spadl na pátou pozici, díky čemuž se poprvé těsně za medailové pozice posunul Rubens Barrichello. Dopředu se dral i Montoya, který v boxech předjel Liuzziho z Red Bullu.
Po první sérii zastávek vedl podle předpokladů Räikkönen, ale ve 30. kole o první místo přišel. Nezvládl zatáčku, a po výletu do trávy se před něj protáhl Heidfeld, který ovšem jel na konci kola k mechanikům. Heidfeld i Barrichello jeli na tři zastávky v boxech, Alonso a Räikkönen na dvě.
Tři kola na to předvedl Kimi Räikkönen další zkrat, kdy při předjíždění Villeneuva o celé kolo před vlásenkou nedobrzdil a opět se projel kačírkem. Však také přední zavěšení začalo brzo na jeho divokou jízdu reagovat...
Ralf Schumacher nezvládl řízení
O kolo později chyboval Ralf Schumacher. V šesté zatáčce vjel pravými koly do trávy, dostal smyk a roztočená Toyota se zastavila až daleko v pískové zpomalovací zóně. Vyjet zpátky na dráhu neměl šanci.
Před posledními zastávkami u mechaniků vedl Räikkönen o 15 vteřin před Alonsem, Heidfeld už ztrácel půl minuty a blízko za sebou měl Barrichella. Michael Schumacher bránil sedmou pozici před dorážejícím Montoyou.
Ještě před poslední zastávkou u mechaniků Alonso v sedmé zatáčce zablokoval kola a po výletu kačírkem ztratil pár vteřin. Několik málo kol před cílem jeli naposled do boxů i Heidfeld s Barichellem, zůstali ve stejném pořadí, ale Alonso se posunul za vedoucího Fina.
Pět kol před cílem musel do boxů s defektem Massa ze Sauberu a přišel kvůli tomu o jisté body. To už však nejen mechanici McLarenu v boxech s napětím sledovali pravé přední kolo Kimiho Räikkönena. Zřetelně se klepalo a v mnoha zatáčkách ztrácelo přilnavost. Bylo s podivem, že Räikkönen dokázal při tak velkých vibracích auto uřídit a zároveň ztrácet na Alonsa pouze vteřinu na kolo.
McLaren zas jednou nevydržel
Při vjezdu do posledního kola se zdálo, že Räikkönen nakonec vedení udrží. Alonso byl stále dost daleko. Jakmile však šlápl před první zatáčkou na brzdy, zavěšení kola se rozletělo na kusy a Fin se s neříditelným McLarenem zabořil do záchytné bariéry. Bylo jasné, že jeho vztek je na místě. Namísto zisku dalších dvou bodů na Alonsa v celkovém pořadí, deset ztratil.
Renault slavil nečekané vítězství i šesté místo Fisichelly, který po startu z boxů oproti předpokladům bodoval. Naopak Toyota se musela spokojit s osmým místem Trullliho a doslova tragédií skončila velká cena po návratu do seriálu pro tým B.A.R., který zůstává bodově stále na úrovni Jordanu a Minardi.
Šampionát pokračuje za dva týdny Velkou cenou Kanady v Montrealu.
Výsledky:
POŘADÍ | JMÉNO | NÁRODNOST | TÝM | ČAS |
1. | Fernando Alonso | Španělsko | Renault | 1h31:46,648 |
2. | Nick Heidfeld | Německo | Williams | +16,567 |
3. | Rubens Barrichello | Brazílie | Ferrari | +18,549 |
4. | David Coulthard | Velká Británie | Red Bull | +31,588 |
5. | Michael Schumacher | Německo | Ferrari | +50,445 |
6. | Giancarlo Fisichella | Itálie | Renault | +51,932 |
7. | Juan Pablo Montoya | Kolumbie | McLaren | +58,173 |
8. | Jarno Trulli | Itálie | Toyota | +1:11,091 |
9. | Vitantonio Liuzzi | Itálie | Red Bull | +1:11,500 |
10. | Jenson Button | Velká Británie | B.A.R. | +1:25,700 |
11. | Kimi Räikkönen | Finsko | McLaren | +1 kolo |
12. | Takuma Sató | Japonsko | B.A.R. | +1 kolo |
13. | Jacques Villeneuve | Kanada | Sauber | +1 kolo |
14. | Felipe Massa | Brazílie | Sauber | +1 kolo |
15. | Tiago Monteiro | Portugalsko | Jordan | +1 kolo |
16. | Narain Karthikeyan | Indie | Jordan | +1 kolo |
17. | Christijan Albers | Nizozemsko | Minardi | +2 kola |
18. | Patrick Friesacher | Rakousko | Minardi | +3 kola |
19. | Ralf Schumacher | Německo | Toyota | +23 kol |
20. | Mark Webber | Austrálie | Williams | +59 kol |
Nejrychlejší kolo: Fernando Alonso - 1:30,711
Pořadí mistrovství světa:
POŘADÍ | JMÉNO | STÁT | TÝM | BODY |
1 | Fernando Alonso | Španělsko | Renault | 59 |
2 | Kimi Räikkönen | Finsko | McLaren | 27 |
3 | Jarno Trulli | Itálie | Toyota | 27 |
4 | Nick Heidfeld | Německo | Williams | 25 |
5 | Mark Webber | Austrálie | Williams | 18 |
6 | Giancarlo Fisichella | Itálie | Renault | 17 |
7 | Ralf Schumacher | Německo | Toyota | 17 |
8 | Michael Schumacher | Německo | Ferrari | 16 |
9 | Juan Pablo Montoya | Kolumbie | McLaren | 16 |
10 | Rubens Barrichello | Brazílie | Ferrari | 15 |
11 | David Coulthard | Velká Británie | Red Bull | 15 |
12 | Alex Wurz | Rakousko | McLaren | 6 |
13 | Jacques Villeneuve | Kanada | Sauber | 5 |
14 | Pedro De la Rosa | Španělsko | McLaren | 4 |
15 | Christian Klien | Rakousko | Red Bull | 3 |
16 | Felipe Massa | Brazílie | Sauber | 2 |
17 | Vitantonio Liuzzi | Itálie | Red Bull | 1 |
Pořadí Poháru konstruktérů:
POŘADÍ | JMÉNO | STÁT | BODY |
1 | Renault | Francie | 76 |
2 | McLaren | Velká Británie | 53 |
3 | Toyota | Japonsko | 44 |
4 | Williams | Velká Británie | 43 |
5 | Ferrari | Itálie | 31 |
6 | Red Bull | Rakousko | 19 |
7 | Sauber | Švýcarsko | 7 |
Závod jsme sledovali v on-line reportáži