Jsem vítěz! Tvrdí legendární Häkkinen

  • 4
Brno - Ptejte se, na co chcete, já, na co chci, odpovím. Poměrně složitě vznikal rozhovor s jednou z legend motoristického sportu, dvojnásobným mistrem světa formule 1 Mikou Häkkinenem. Finská hvězda jede v neděli v Brně čtvrtý podnik prestižní série DTM, díky které se po tříleté pauze letos vrátila k závodění.

Při ostře sledovaném comebacku Häkkinen předchozí závod vyhrál, celkově mu nyní patří 2. příčka a odvážně říká: „Chci vyhrát celý seriál!“ 

MF DNES poslala Häkkinenovi před startem v Brně písemně otázky a prosila o odpovědi. Jezdec žádosti vyhověl zčásti, vyjádřil se jen k některým dotazům.

Co očekáváte od závodu v Brně?
Brněnskou trať znám jen z krátké exhibice v roce 2001, ale tehdy se mi zdála docela náročná. V předchozím podniku v belgickém Spa ale odvedl celý můj tým skvělou práci a já vyhrál. A teď? Uvidím po prvním tréninku.

Co tedy očekáváte od celé sezony?
Jsem vítěz! Tenhle pocit je pro mě v závodech nejdůležitější. Chci být v DTM šampionem a budu na tom tvrdě pracovat. To jsem dělal celou kariéru a přineslo mi to dva tituly mistra světa ve formuli 1.

Formule 1... Nestýská se vám?
Vůbec ne! Vždyť jsem v ní byl 12 let a dvakrát se stal šampionem. V F1 jsem dokázal všechno, co jsem dokázat chtěl. DTM je nová výzva, kterou jsem hledal, a kvůli ní jsem se rozhodl pro návrat.

Ve Finsku asi muselo být haló, když jste oznámil, že se vracíte. Vždyť jste tam národním hrdinou.
Od všech jsem cítil obrovský zájem a obrovskou podporu. Přišlo mi, že je každý stejně vzrušený jako já.

A užíváte si to? Atmosféra v DTM je zřejmě o hodně jiná než v F1, že?
Atmosféra ve formuli 1 je chladná. Zato v DTM vidím přátelskou a rodinnou pohodu.

To asi není jediný rozdíl mezi oběma seriály.
Odlišné je úplně všechno. Síla vozu, váha, akcelerace. V DTM je například strašně důležité, jak využíváte pneumatiky: když nejste precizní, můžete hodně ztratit.

Bylo pro vás obtížné zvyknout si na jiný jezdecký styl?
Nejen na jiný styl. Také na jiné tratě, jiný způsob přípravy a jinou konkurenci.

Ta je menší než ve formuli 1?
Nemyslím, i když závody DTM jsou  možná uvolněnější. V DTM je ale větší konkurence, je vyrovnanější. Časy na jedno kolo jsou u většiny aut velmi podobné. Je obtížné vybojovat si místo vepředu na startovním roštu, což je stejně důležité jako v F1. Základem vítězství v DTM je startovat z prvních tří míst.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž