Poleman Nico Hülkenberg nevyrazil po startu příliš dobře a musel se bránit silnému Grosjeanovi, který to ovšem se svou agresivitou poněkud přehnal a ztratil výletem mimo trať mnoho pozic. Poté na Němce začal útočit tmavý Filippiho vůz týmu Super Nova.
Ve čtvrtém kole se oba o vedení prali tak zarputile, že nechali prostor bravurně jedoucímu Petrovovi, který oba předjel a s chladným přehledem budoucího šampiona jel pro první vítězství sezony.
"Chtěl bych svou formu udržet a i v příštích závodech bojovat o vítězství a titul," smál se Petrov, kterému v minulosti často chybělo sebevědomí.
Ve vítečném závodě tak druhou pozici získal Filippi, na kterého doráželi Zuber a Parente. Hülkenberg neměl dobrý den a ztratil i další pozice.
Jiní piloti se v průběhu závodu ovšem dostali do pohody a prokousávali se stále dál kupředu. Hlavně Ital Valsecchi a Brazilec Valerio ukázali své nejlepší výkony roku.
Ve druhé polovině podniku – po zastávkách v boxech – vedl klidný Petrov před Filippim a Valsecchim. Za nimi se vytvořila tvrdě bojující skupina sestávající ze Zubera, Villy, Valeria, Hülkenberga, van der Gardeho a Maldonady.
A tento sextett se staral o pobavení na tribunách. Nakonec to byl pilot týmu Piquet, doposud málo úspěšný Alberto Valerio, kdo se prosadil a dojel čtvrtý.
Po závodě byl sedmý Diego van der Garde penalizován a na osmou pozici, která pro dnešní sprint znamená pole-position, se posunul Lucas di Grassi.
Vlastní favorit ročníku ji musí proměnit ve vítězství, jinak mu rychlík týmu Barwa Campos ve složení Grosjean-Petrov nadobro ujede.
Hlavní závod GP2 v turecku1. Vitalij Petrov Barwa-Campos 57:57.260 2. Luca Filippi Super Nova Racing + 6.563 3. Davide Valsecchi Durango + 7.155 4. Alberto Valerio Piquet GP + 19.649 5. Nico Hülkenberg ART Grand Prix + 19.948 6. Pastor Maldonado ART Grand Prix + 23.967 7. Javier Villa Super Nova Racing + 27.011 8. Lucas Di Grassi Racing Engineering + 28.508 9. Andreas Zuber FMS International + 28.835 10. Davide Rigon Trident Racing + 29.312 11. Diego Nunes iSport International + 29.712 12. Daniel Clos Racing Engineering + 31.849 13. Karun Chandhok Ocean Racing + 34.559 14. Ricardo Teixeira Trident Racing + 39.001 15. G. van der Garde iSport International + 50.216 |