- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Oba jsou zajiste vynikajici zavodnici, pak jeste par dalsich, do jake miry vsak rozhoduje technika? Nebylo by lepsi porovnani, kdyby vsichni zavodn ici jezdili ve stejnych automobilech? Tim by ovsem odpadl zajem tech vyrobnich firem.
Takove serie existuji a zivori na hranici krachu protoze nikoho nezajimaji vcetne sponzoru.
Jinak Max měl pravdu, měl zkusit těch 5 vteřin nahnat. Jednak měl solidní tempo, rytmus, který by udržel, zatímco předjetý jezdec, v tomto případě Hamilton, takřka vždy na chvíli zvadne, ztratí motivaci, ve snaze udržet se za rychlejším vozem a rychle získat pozici zpět často udělá chybu... Myslím, že Hamilton vědom si stavu pneumatik by možná na chvíli zvolnil.
U Red Bullu vsadili na to, že to Max zkusí ještě jednou, ale tak to nefunguje. V tu chvíli kdy ho vrátili zpět na P2 se veškeré výhody popsané výše rozplynuly... rytmus pryč, psychika na dně, euforie, že ho stáhnul z 8,6s pryč, naopak frustrace z rozhodnutí týmu, komisařů a časový tlak zbývajících 2-3 kol... plus větší opotřebení pneu, které mohl v podstatě dorazit tím prvním manévrem a jízdou několik kol těsně za Hamiltonem, kdy je opotřebení největší. V F1 bohužel často platí, že pokud je souboj takto hraniční, tak máte jen jednu šanci.
Už jsem to sem psal včera, IMHO jasný rasismus naruby, bohužel. Hamilton včera na tom samém místě nedodržel limity trati několikrát.
Všimněte si jedné věci - a to jak rychle dostal Verstapen pokyn, aby pustil Hamiltona před sebe. Normálně trvá komisařům několik kol, než si "incident" prohlédnou ze všech záběrů a rozhodnou. Tady přiletělo doporučení ze strany komisařů FIA prakticky okamžitě - pokud je pravda co říkal Horner, že šlo o "pokyn shora".
Opravdu jsem čekal, že to komisaři vyšetří po závodě, nebudou chtít zasahovat do sportovního dění na trati, prohlédnou si nakolik bylo Verstapenovo vyjetí z tratě ještě součástí předjížděcího manévru, porovnají trajektorie z předchozích kol, jak je obvyklé, ale to se tady evidentně nestalo.
Důvod si musí najít každý sám, já jsem si ho našel, nikomu ho nenutím.
Jenze na ty limity se hledi jinak kdyz se jedna o predjizdeni.
Hamilton si včera x* zkrátil trasu, ale jeho se bojí potrestat. Pak potrestají toho kdo si dovolil předjet protekčního HAmiltona
Kež by byly všechny závody, jako ten včerejší. RB riskoval. Hamilton se ukázal jako velký jezdec. Vařilo se to v celém poli. Nevím jestli si pomatuji napínavější a vlastně hezčí závod.
A to F1 sleduji 40 roků.
A od včerejška jsem trochu vychladnul a uznávám, že ten návrat Hamiltona před Maxe se dá akceptovat.
Ten zní zatím hlavně od idnesu
Max na to měl, jen monopost nebyl úplně v pořádku a chyběla mu podpora týmové dvojky. Bohužel Red Bull na to má nějaké štěstí, že cely víkend vše v pohodě a pak v neděli se jim jeden monopost vypne v zaváděcím kole a druhý má od startu problém s diferenciálem a plynovým pedálem. Max na to měl, ale ten první stint prostě rozhodl o tom, že po něm bude muset Hamiltona dohánět. A když už dohnal a předjel, tak jej musel pustit zpět za předjetí mimo trať. Co na tom, že Hamilton tam půl závodu vyjížděl mimo trať a získával výhodu také. Nicméně jak ho pustil zpět, tak bylo vidět, že jeho pneu už na opětovné předjetí nemají. Respektive je prehřál a neměl už dost času na to, aby je dostal zase do správného teplotního okna. Mít další dvě kola, tak by se na první zase vrátil.
Verstappen byl cely vikend jasne nejrychlejsi. Hamilton muze dekovat strategum od Red Bullu, ze nepokryli jeho under cut. Kdyby ho vcas povolali do boxu, tak se pred nej Hamilton nikdy nedostal.
Jenze to neslo pokryt, I kdyby jel do boxu hned dalsi kolo tak by se vratil na trat 4s za Hamiltonem. Samozrejme, mohl ho zkusit predjet, ale taky by jenom mohl odrovnat sadu pneumatik a nic z toho.
Z cirkusu F1 se stala jedna velká trapárna stejně jako z mnoha skvělých věcí (ne)blahé paměti.
Kam to všechno bohužel spěje si můžeme každý odhadnout sám...
Vidíš a podle mně včerejší závod v Bahrajnu jeden z nejlepších a nejnapínavějších v historii F1. Pořadí se měnilo do posledního kola. Spousta předjetí soubojů, kontra předjetí.
Minimalne Marka Absika zajima, kdyz ma potrebu klikat na clanek o F1 a nasledne pod nim jeste prispivat do diskuze.