Velká cena Kanady: Schumacher a Alonso

Velká cena Kanady: Schumacher a Alonso - Michael Schumacher (vlevo) gratuluje Fernandu Alonsovi k vítězství ve Velké ceně Kanady. | foto: Chris Wattie, Reuters

Formule 1 se těší na velké finále

  • 8
Praha - Ten první po sezoně skončí a začne nový život. Ten druhý zase po čtyřech letech přestoupí k jiné stáji. Jen jeden však jako mistr světa formule 1. Buď Michael Schumacher, nebo Fernando Alonso. Oba mají shodně 116 bodů a zbývají poslední dva závody – v neděli v japonské Suzuce, za dva týdny v brazilském Sao Paulu.

"Bude to úžasná bitva, co víc si přát. Tratě by nám měly vyhovovat," říká Michael Schumacher.

"I my na nich umíme," přidává se Alonso.

Mají pravdu – každý z nich si na těchto okruzích prožil svou slávu.

Suzuka. Jede se tu možná naposledy formule 1, už příští rok se totiž Velká cena Japonska přestěhuje na okruh do Fuji. Tak trochu symbolicky se Suzuka se šampionátem loučí ve stejném roce jako Schumacher.

Vždyť tu získal tři ze sedmi titulů, a pokud by vyhrál i v neděli a zároveň Alonso nebodoval, přidal by osmý. „Tahle trať je jako sen, hlavně její první část – jet v ní je úžasné,“ přiznal německý jezdec.

Co jezdce čeká
Japonsko: Alonsovi by svědčil déšť, Schumacher zase okruh dokonale zná – získal tu tři ze sedmi titulů.
Výsledky (2003–2005): Schumacher: 8. – 1. – 7.
Alonso: nedojel – 5. – 3.

Brazílie: Specifická trať, dost hrbolatá. Bude rozhodovat dobrá kvalifikace, týmová strategie a neničit při jízdě tolik pneumatiky.
Výsledky (2003–2005): Schumacher: nedojel – 7. – 4.
Alonso: 3. – 4. – 3.

Jenže i Alonso tady umí. Loni tu předjel během závodu čtrnáct vozů a dotáhl to na stupně vítězů. Navíc mu možná bude přát počasí. Podle předpovědí má pršet a to Renaultu a pneumatikám Michelin svědčí. Stačí si vzpomenout na minulý víkend – v deštivé kvalifikaci neměli s kolegou Fisichellou konkurenci. Zato Bridgestone, a tedy Ferrari, na vodě ztrácí. Třeba loni se tu během kvalifikace spustil vytrvalý déšť a Schumacher pak tvrdil: „Měl jsem jediný úkol: doplavat do cíle.“

Klíčovou roli tak v Suzuce možná sehrají meteorologové. A v tom má zase navrch Ferrari, do Asie si dovezlo vlastní odborníky. Zato Renault chtěl ušetřit, a tak třeba v Číně využíval meteorologů ze šanghajského letiště. Hned po závodě stáj přiznala, že jí chyběly přesné informace.

Brazílie. Jestliže Japonsko je Schumacherovou mistrovskou tratí, pak stejné vzpomínky má Alonso na brazilské Sao Paulo. Právě tady loni definitivně získal světový titul.

Místní okruh Interlagos však má svá specifika. Jezdci si stěžují na hrbolatou trať, závod nebo kvalifikaci zase pravidelně zkropí tropický déšť. Jenže i v krokolomných podmínkách to oběma jde: jsou dravými jezdci, kteří však umějí dokonale držet vůz na trati, čímž šetří pneumatiky.

A tak rozhodnou maličkosti. Třeba Schumacher před závodem pravidelně posiluje levé rameno. Důvod? Rychlé levotočivé zatáčky.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž