Brno uvítá expilota McLarenu

Brno - Za měsíc v Brně se při světovém Grand Turismu kromě řady jiných hvězd předvede další - Philippe Alliot, který ve své dlouhé kariéře pilotoval ve sto devíti Grand Prix i vozy McLaren, Ligier, RAM či a Larrousse. Francouz se totiž rozhodl založit vlastní tým pro šampionát FIA GT. Spolumajitelem a také druhým pilotem vedle Alliota bude David Hallyday, syn populárního francouzského showmana Johnnyho Hallydaye. Tandem si pro boje vybral vůz Ferrari 550 Maranello, který si nechali upravit firmou ItalTecnica. Jde o auto, které loni nasazoval tým Rafanelli.

Alliotova stáj nese název Equipe Force One Racing a zúčastní se celého mistrovství, které začne tento víkend v Magny-Cours.

Alliot tak bude vedle Jean-Pierre Jariera a Paula Belmonda třetím francouzskýcm expilotem F1, který se pokusí v Brně v "gétečkách" zaujmout. Budou i přímými soupeři, neboť Jarierův a Belmondův Chrysler Viper i Alliotovo ferrari patří do hlavní kubatury šampionátu.

"S Davidem jsme již minulý rok výborně spolupracovali ve francouzském mistrovství GT, takže bylo docela logické založit vlastní tým a vyrazit do světa," vysvětluje Alliot. "Byl to Davidův velký sen, stát se majitelem týmu. Chtěl by být druhým Paulem Newmanem."

K týmu patří ale i další hvězdy minulosti. Zodpovědným za techniku je Jean-Pierre Jabouille, v sedmdesátých letech jedna z klíčových postav ve sportovním oddělení Renaultu, za který byl i úspěšným pilotem Grand Prix. Jabouille po titulu mistra Evropy ve F2 s renaultem získal v Dijonu 1979 první vítězství značky ve formuli 1, které bylo zároveň prvním triumfem přeplňovaného motoru v moderní Grand Prix vůbec.

To ale ještě není všechno. Dalším známým členem hvězdného ansámblu Force One je Herve Guilpin, dřívější konstruktér F1 týmů Osella a ATS.Guilpinovým úkolem bude přepracovat vůz týmu podle posledních poznatků.

Kdo je Philippe Alliot:
Sedmačtyřicetiletý rodák z Voves poprvé závodil v pětasedmdesátém v Nogaru. V roce 1978 už byl mistrem Francie ve formuli Renault a rok později byl třetí v mistrovství F3. V ME formule 3 byl nejlépe třetí v sezoně 1981. Po roku 1983 strávené ve formuli 2 poskočil jako velká naděje do formule 1, stáje RAM. V Grand Prix postupně vystřídal stáje RAM, Ligier, Lola, Larousse a McLaren. Nejlépe dojel pátý v Imole roku 1993, kdy pro tým Larousse získal dva body. Absolvoval 109 Velkých cen. Mnohokrát závodil ve 24 hodin Le Mans, nejlépe skončil v roce 1983, kdy se v legendárním voze Porsche 935 Turbo týmu Kremer střídal s Mariem Andrettim a jeho synem Mikem. Závodil iv Dakaru či ledové sérii Trophée Andros.

Ferrari 550 Maranello stáje Rafanelli v loňském brněnském závodě FIA Grand Turismo. O víkendu se v Brně představí tři tyto vozy. Dva nasadí stáj BMS Scuderia Italia, jeden tým Force One.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž