- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Konečně budu mít z Prahy pocit univerzitního města. Jsem pro. ;-)
(Revizoři, co si cíleně vytahovali na kontrolu děcka pod 25, se snad konečně stanou minulostí z historie neuvěřitelné xenofobní šikany.)
Dolínek chce trafiku napořád, a proto rozhazuje ze společné kasy. Umí vůbec něco?
Nestálo by za to uzákonit, aby politici od určitého časového úseku před volbami nepřijímali žádná podobná překotná rozhodnutí, ale prostě dojeli svoje funkční období?
Před lety stála měsíční jízdenka studenty 35 Kčs. Tak proč by to měli mít levnější než kdysi, když jsou platy 10 násobné?
Už teď jezdí studenti téměř za hubičku, měsíční jízdné se rovná útratě za 1-2 večery v hospodě nebo za několik nákupů baget a redbullů.
Rozhodně mi nepřijde, dle nákupního koše, že by na tom studenti byli nějak finančně špatně, že by bylo potřeba vymýšlet takové nesmysly.
No to je fakt skvělé. Takže ti s ročním kuponem budou jezdit za 10 Kč na den, studenti dokonce za 1 Kč na den, senioři zdarma, a co ti ostatní, co nespadaji do žádné z těchto kategorií, ti se můžou po...? Ti budou platit 24 Kč třeba za 2 zastávky tramvají tam a za 2 zastávky zpátky znovu. Nemělo by se jim to jednotlivé jízdné náhodou ještě zdražit, aby bylo z čeho financovat ty slevy ostatním?
Takže když se mi roční kupon nevyplatí, tak budu moci jezdit na černo s úplně klidným svědomím, protože DP těmito kroky dává jasně najevo, že ty peníze z jízdného nepotřebuje a mně prostě přijde 24 Kč za 2 zastávky předražená cena.
Jednotlivé jízdenky jsou myšleny pro návštěvníky Prahy. Pražan má na své dotace dosáhnout pomocí předplatného kuponu.
Jak to dělat jinak?
Osobně bych uvítal cca 10 Kč denně pomocí klouzavého předplatného. Třeba řidičům by to pomohlo střídat dopravu: 2x v týdnu autem, 3x MHD. Ale na to je právě ta sleva 1100 Kč z ročního kuponu.
Resp. "za 10 Kč denně" je klamavá reklama z ROPIDu. To platí jen pro toho, kdo jezdí MHD denně. A takový v Praze nejspíš nežije.
Jděte s tím do... Když nic neumím, tak vymyslím nějakou jednoduchou líbivou pikačovinu. Studenti mají teď lístek za 240 korun za měsíc (10 měsíční jízdenka), za 30 Kč se ani nezaplatí náklady na vyřízení toho prodeje (jinými slovy bylo by levnější to dát studentům úplně zadarmo), na černo jezdí někteří studenti proto, že to radši propijou, ne proto, že na to nemají. Pokud chtějí dostat víc lidí do MHD, musí ji zatraktivnit pro lidi, co dojíždějí komplikovaně z jednoho okraje na druhý, nebo ze Středních Čech. Dostupnost internetu v metru a ve vlaku přitáhne do metra ty, kteří by rádi už cestou vyřídili pracovní maily atd. Lepší propojení individuální a městské dopravy, aby se vyplatilo dojet k vlaku nebo metru a auto tam bezpečně nechat, lepší propojení příměstské a železniční dopravy, jednodušší nákup jízdenek bezkontaktníma kartama i v okrajových místech (nebo kompletní digitalizaci jako v Londýně). Zapojit nějaké důkladnější algoritmy při sestavování jízdních řádů, aby byla co nejmenší čekání (proč mí autobus na nádraží přijede 2 minuty po odjezdu vlaku a ještě ho z toho autobusu vidím).
Za korunu na den jsem jako student jezdil v druhé polovině 80. let.
Tehdy stála jízda 1 Kčs a měsíční studentská tramvajenka 35, pokud si to dobře pamatuju.
Skvěle. Pokud to neumíme zdarma, nazvat to "výchovnou cenou" mi přijde dobré.
A revizoři nebudou mít co dělat. Přijdou o hlavní cílovou skupinu svého snažení. (Jak je placen revizor? Pokud má provizi, tak jsou pánové nahraní. To jednoho potěší.)
Vidím vážný problém s cizinci. Zmatkují, nevědí jak platit. Pokud budou revizoři nyní vymáhat pokuty za každou cenu, získá Praha v zahraničí pověst města výběrčích pokut.
Viděl bych to, že bude nutné snížit v Praze počet revizorů tak o 2/3. Tím by se hravě vrátily náklady, které sleva přinese, na ušetřených platech. ;-)
Ježišmarjá Drdo, kolik myslíte, že revizorů DPP zaměstnává? 20 tisíc?
a jejda, volby se blíží a hlouposti v hlavách politiků se tiše plíží....