Stálá teplota v čekárně, kavárna i nabíječka na kola. Radotín má nové nádraží

  • 6
V pražském Radotíně mají od pátku novou nádražní budovu. Stavba za více než 53 milionů korun začala loni v srpnu. Bezbariérová budova má čekárnu, prodejnu jízdenek, toalety a prostory s kavárnou a gastronomickými službami. Nevyhovující starou nádražní budovu městská část přestaví na služebnu městské policie.

Nová výpravní budova má lidem nabídnout rychlejší spojení s centrem města. Ministr dopravy Martin Kupka připomněl, že místní obyvatelé vlaky pro cestu do centra hojně využívají. Budova podle něj poskytuje dobré propojení s dopravou na krátké vzdálenosti. „Je možné sem dojít pěšky, je možné tady zaparkovat s kolem, je možné tu do budoucna zajistit i dobíjení elektrického kola,“ dodal.

Prosklená budova s ocelovou konstrukcí má 143 metrů čtverečních. V zimě bude vytápěna a v létě klimatizována, automatické dveře zajistí konstantní vnitřní teplotu. „Kromě potřebného zázemí zde lidé najdou kavárnu s venkovní terasou a budou moct využít také gastronomické služby. Zahájení provozu plánujeme na začátek příštího roku,“ řekl ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

U venkovní terasy budou stojany pro kola a nabíječka pro elektrokola. Veřejné toalety mají turnikety, za vstup se bude platit hotově i bezhotovostně. Nové informační tabule budou mít akustický přepis informací pro nevidomé.

Původní budovu bude využívat městská část. Podle starosty Radotína Karla Hanzlíka na místě vznikne nová služebna městské policie. Strážníci by se tam měli přesunout ze stávajících nevyhovujících prostor v roce 2025. Na přestavbu má podle Hanzlíka radnice přislíbenou dotaci 30 milionů korun.

Letná a Radotín chtějí bezpečnější prostředí pro děti. Zavádějí školní ulice

Výstavba nové odbavovací haly v pražském Radotíně navázala na téměř čtyřletou modernizaci traťového úseku ze Smíchova do Černošic za celkem 4,2 miliardy korun. Výsledkem bylo zvýšení kapacity trati na čtyřkolejnou a v některých částech úseku zvýšení rychlosti až na 140 kilometrů v hodině. Radotínská stanice dostala kromě nové nádražní budovy už dříve i čtyři nová nástupiště. Zhotovitelem stavby nové budovy byla společnost Strabag Rail.

,