- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Běloruská výtvarnice a majitelka interiérového studia Anna Karan dětství strávila na Kubě. Pak se s rodinou vrátila do Běloruska a do Prahy se v roce 2003 odstěhovala, protože se zamilovala. Kromě upřímnosti místních jí vyhovuje svoboda tvořit politicky laděné umění, které by v Bělorusku nikdy nedosáhla. | foto: Tomáš Krist, MAFRA
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Jak se to stalo, že jste vyrůstala na Kubě?
Oba mí rodiče byli spíše technicky zaměření. Maminka byla ekonomka a tatínek inženýr. A právě on dostal zajímavou několikaletou zakázku na Kubě. Přestěhovali jsme se tam, když mi byly teprve čtyři roky. Po šesti letech jsme se vrátili zpět do Běloruska a pamatuji si, že to pro mě byl velký šok a vůbec se mi v mé rodné zemi nelíbilo. Vadilo mi hlavně počasí a také jsem si všímala, že oproti Kubě nebylo v Bělorusku vlastně nic k dostání. Takže co šlo, si lidé sami pěstovali a chovali zvířata. Stejně to tam funguje i dnes. Dalším negativním jevem, protože mluvíme o devadesátých letech, byl rozmach mafie.
Až v Praze jsem zjistila, že má každý slovanský národ úplně jiný charakter. Pak mě ještě překvapilo, jak byla Praha špinavá, zvlášť Žižkov.
Připojte se ještě dnes a získejte: