Diskuze

Úřad chce sledovat poruchové tramvaje 15T, jinak provoz v Praze zakáže

Drážní úřad uznal kroky pražského dopravního podniku, které podnikl v rámci úpravy defektních kol u tramvají 15T. Tento typ kvůli vadným gumovým segmentům několikrát vykolejil a hrozilo, že tramvaje budou muset jezdit pomaleji. Dopravní podnik ale bude muset dodržovat nové podmínky, jinak úřad tento typ vozů zakáže.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KD

K90a90r93e50l 66D64r10d47a

9. 2. 2020 11:48

To by mě zajímalo, když jede export všeho, co přišlo po 15T, zda mají stejný neřešitelný problém všichni, co nakoupili tramvaje v Česku? Jestli je to jen problém Prahy, nebo komplet Škodovky?

Na auta by se dělala svolávací akce, výrobce by se uctivě omlouval a opravoval by jak o závod. Tady mi přijde, že se v tom smaží jen DPP a Škoda na nějaké dobré jméno značky zvysoka kašle. Hlavně, že její šlendrián zaplatí Pražané. Jako nechápu, výrobce dělá mrtvého brouka.

Šotouši to také nepobírají. Na Wikipedii je, že problém s koly (od německé firmy GMT) se objevil 2011 a je již odstraněn. Proč to lhaní? Prý je třeba kola měnit po 25 tis. km. To najede 15T v Praze za jak dlouho? Za měsíc?

Nejvíc 15T nakoupila Praha. Dál se export ze Škodovky nedostal. Na Wiki je tabulka s hospodářskými výsledky. Tady to vypadá, že Plzeň pracuje ke krachu. Nakonec sanaci Škodovky a její srovnání se zemí zaplatíme všichni a tohle je jen ukázka české kvality.

0 0
možnosti
KN

Tomu nerozumím. Opravuje je DPP, tak proč DPP má smlouvu za X miliard se Škodou Transportation, která vlastní celou dokumentaci k T 15? Nebo to ŠT , jak je zřejmé, neumí opravit /vyrobit;-D?

0 2
možnosti
MM

Vážený, nepletrete pověstné hrušky s jablky či kozu s vozem?

Škoda Transportatiton má miliardovou zakázku a udržbu/opravy vozidel DPP uzavřenu na VLAKY METRA (a to "jen" těch jezdících na trasách A a B, jenž pro DPP rekonstruovala z původních vozů ruské - resp. sovětské výroby; POZN. o vlaky metra na lince C se pro obdobnou smlouvu stará SIEMENS, který v 90.letech výrobu tamtěch vlaků přebral po zkrachovalém ČKD), ALE ROZHODNĚ ŠKODA TRANSPORTATION NEMÁ ŽÁDNOU SMLOUVU NA PROVÁDĚNÍ ÚDRŽBY JAKÉHOKOLIV TYPU TRAMVAJÍ - ANI TĚCH ŠT VYROBENÝCH (typů 14T a 15T)!

PS: Něco jiného je závazek výrobce, přímo v kupní smlouvě na konkrétní vozidla o zajištění dostupnosti náhradních dílů na ně po určitý počet let. Ovšem pochybuji, že by DPP měl ty kupní smlouvy sepsány tak dobře, že pro nedodržení toho závazku by od výrobce mohl požadovat nějaké penále.

0 0
možnosti
RP

Aspon podle informací co oficiálně prosákly ven se toho moc nevyřešilo...

Z pohledu provozu byl největší problém, že plzenská Škoda resp. jeji dodavatel kol nestíhal vyrábět nové.... Což se vyřešilo tím, že kola nově vyrábí dceřiná společnost DPP Pražská strojírna.

Bohužel pacient má stále základní problém a to je, že 15T kola "žere" jako housky a stejně je potřeba kola hlídat, aby vše bylo ok... Možností je mraky od váhy tramvaje, po přenos síly na kola, protože každé kolo má svůj vlastní motor a svou trakci....

Takže ted je DP udrží provozu, otázka je kolik to bude stát, protože ani dceřinka to nebude dělat zadarmo....

2 0
možnosti
JV

Klasická šikana Prahy státními úřady. Autonomii!!

0 3
možnosti
RP

Jak by řekl klasik... Šlape, ale neseje to.... No to je u secího stroje docela základní problém...

Navíc existuje i případ, kdy to jeden řidič vykolejené dotáhl okolo 500m....

2 0
možnosti
TH

Doufám, že v Praze brzy dojezdí protože je to nejnutnější tramvaj. Také často kritizované Vario si prostě Praha ne a ne pořídit, přitom v Brně, v Ostravě, v Plzni jezdí. V Olomouci myslím, že také. Liberec Varia určitě nemá za to TWT jezdí v Ostravě, v Plzni a v Liberci. V Praze se tento typ nechytil. Se Škoda 15T ForCity se přitom měli setkávat také cestující z Ostravy a Plzně, ale vozy končí na Balkáně a v Polsku. Proto také T3 chce více nízkopodlažní protože takových vozů je v Praze málo a posílat se mají na výlukové linky a noční linky. Praha je chce poslat i tam kde není ještě bezbariérová stanice metra protože ani nízkopodlažních autobusů nemá mnoho.

0 19
možnosti
KK

Horší než 14T už nic být nemůže.

9 1
možnosti
MK

Ještě není pozdě koupit od Bulharů zpátky všechny ty T6A5ky, udělat jim repasi, případně snížit středy u předního vozu, a pustit zpátky do provozu. Narozdíl od těhle novejch škodovek v nich bylo třeba místo na stání. ;)

0 0
možnosti
RP

T6 má podstatně jinou koncepci než T3, takže NP střed nejde...

Navíc solo NP není nic extra, i když se to dělá od podlahy viz EVO1, kde je interier spíš o ústa než o bezpečné cestování...

0 0
možnosti