- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Trolejbusy nejsou dobrým řešením. Už tak je těch drátů v ulicích příliš. Tramvaje a trolejbusy bych nasazoval co nejméně. Budoucnost je v podzemní dopravě a v elektrobusech.
Hrozně to hyzdí pohled na paneláky, takže radši budeme kupovat rok co rok baterie za majlant, že. A víte, jakou kapacitu má tramvaj a jakou trolejbus?
Elektrobus a trolejbus je dost podstatný rozdíl, pane autore. Zkuste si k těm technickým údajům něco načíst, než budete o dané věci znovu psát... Děkuji.
No, pokud vim, jde o parcialni trolejbus, co Praha bude testovat, zapujcen je trolejbus z Brna, ktery je urcen pro provoz pod troleji a ma mensi baterie pro manipulacni nebo koncovy dojezd tam, kde neni trolej, rychlost na baterie je sw omezena aby byl schopen ujet cca 15km mimo trolej...
Naše firma má na výstavbě těchto tratí takovou malou dílčí zakázku, takže žádné námitky. Kšeftík je kšeftík. Ale jeden pracovník DP nám řekl, že autobus stojí 7 milionů, zatímco elektrobus 37.
"Naše firma"? Myslíte ESKO?
Myslím, že Praha se k trolejbusům vrátí. Je to jen otázka času. Jednak jsou dnes trolejbusy technicky zcela jinde, než byly v době, kdy je Praha rušila, jednak pro ochranu ovzduší je potřeba něco dělat. Trolejbusy jsou právě v pražských kopcovitých terénech ideální.
To nehrozí, Praha má roky budouvanou jinou koncepci a vracet plošně troleje do ulic je to poslední co by chtěla. Mnohem reálnější je nahrazení elektrobusy na vhodných trasách.
Není téma, kde nekdo neremcá. Mám rad ČR
Idealna je samozrejme kolajova MHD, pretoze je mimourovnova, trolejbus ma velku nevyhodu ze stoji v rovnakej zapche ako autobus. Ale v kopcoch sa kolaje robia tazko, a prave Praha je na trolejbusy ako stavana, pretoze v nej clovek pomaly rovinu tazko najde. Takze za mna rozhodne plus.
Samozrejme, že električky (tramvaje) sú kvalitnejšie riešenie než trolejbusy, ale ani tie predsa nie sú mimoúrovňové. Zápchy väčšinou obísť dokážu, ale na križovatkách musia často čakať. Časté sú aj nehody s autami alebo chodcami. Dokonca aj vo Viedni, kde je takmer dokonalá preferencia električiek, sa nedá hovoriť o mimoúrovňovej doprave. Mimoúrovňové je len metro.
Inak návrat trolejbusov je výborný nápad. Najlepšie možné riešenie (mimo postavenia metra alebo električky) pre vyťažené nosné autobusové linky je zatrolejovať ich!
V čem je to lepší než trolejbus?
Není lepší setrvačník roztáčený v zastávkách?
I to uz tady bylo. Asi okolo roku 1950. Vozidlu se rikalo gyrobus a uprostred melo setrvacnik. Ale nezvladalo kopcovite tereny a pihyb samotneho setrvacniku velmi ovlivnoval drahu vozu, hure se s nim jezdilo do zatacek. Mimoto byl tezsi o cca 3 tuny nez obycejny autobus. Proto se koncepce neprosadila.
Tato kombinace mi prijde jako docela dost dobre mozna budoucnost MHD ve mestech misto autobusu na mazut
Nová ozdoba Prahy.Kilometry dalších drátů..
To už tu bylo. Navíc je to nyní in v podání EU, vytlačují se tak nafty z města.
je naprosto úžasné, jak některé firmy (státem vlastněné) mají skoro neomezené možnosti, jak testovat nejrůznější kraviny..., které by soukromou firmu v krátkém čase zlikvidovaly...
Máte k tomuto výroku nějaké podklady?