- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jake to ma reseni. Lide si na vsech sidlistich stezuji, ze je malo mist. Postavit parkoviste kde? Neni misto ani na nova parkoviste. Likvidovat malo zelenych prostranstvi? Hriste pro sport? Neni kde. A aut stale pribyva a pribyvat bude. A proto se cpou do ulicek, mezi parkovaci rady, na chodniky, k popelnicim, vsude...
Je to vsude. Parkovist na sidlistich malo, jedno parkoviste k vice panelakum, lide maji vice aut, vic lidi ma auta a parkoviste na sidlistich proste nestaci. Prijedete odpoledne z prace a nemate vubec kde zaparkovat. Takze objizdite mesto a hledate. A lidi hledaji kazde volne mistecko i to, co neni ma parkovani. Ja uvazuju o aute, ale kdyz z okna vidim, jak kazdy vecer auta prijizdeji, otoci se a odjizdeji, bo neni kde zaparkovat, tak si proste auto neporidim. Fakt neni kde. Auta stoji i mezi parkovacimi radami podelne. Velka prepravni auta, hasici atd fakt maji problemy.
Magistraty holt v parkovani vidi jenom dojnou kravu. Z celeho vyvoje dopravy za poslednich 25 let si vsimly akorat moznosti vybirat za parkovani.
Ale ze doprava je podstatou zivota a ekonomiky jim jeste nedoslo. V civilizovanych zemich maji podzemni parkoviste, ktera v clanku popsany problem elegantne resi.
U nas jen modre zony
Tak na to mají při zásahu zrovna čas. Nehledě na to že tam kde by skutečně neprojeli hasiči není šance ani na odtahovku...
Zrovna tohle by měla řešit policie. Na místech, kde na tom opravdu záleží, důsledně kontrolovat oněch 3m šířky, které musí zůstat pro průjezd. Místní se to časem naučí.
No ono to na většině míst několikrát týdně vcelku dobře “kontrolují” popeláři, a ti vzbudí u obyvatel odezvu o dost rychleji
Nu, dělal jsem průzkum dopravy v klidu v Plzni a je to opravdu tristní, zejména na sídlištích, bohužel v době jejich výstavby s takovou automobilizací nikdo nepočítal. Ale to neomlouvá policii, aby nepostihovala řidiče, kteří nedodržují průjezdné šíře, parkují v prostoru křižovatek nebo oblíbené, na chodníku (někdy i jednostranném, to je k vidění i na malých obcích), ač to není povoleno svislým značením. Je to mix mála místa, lenosti a v dosti případech i bezohlednosti řidičů. A máslo na hlavě mají i politici, kteří zcela ignorují doporučení útvarů koncepce a na místech, která jsou doporučena pro výstavbu parkovacích domů, nechají projít výstavbu bytových domů, opět se zcela nedostatečnou kapacitou vnitřních parkovacích stání, takže v důsledku toho dojde k dalšímu zhoršení dopravy v klidu v dané lokalitě. A další věcí jsou takzvané modré zóny, které v globálu zapříčiní jen přesun parkujících automobilů o kus dál, kde se situace stane neúnosnou (například Mikulášské náměstí, což by měla být jakási klidová zóna se zelení, problém je, že k té zeleni se přes parkující vozy téměř nedá dostat). Řešení jsou - zjednosmerňování ulic, garážové objekty - dotované, jinak také moc neřeší, striktní dodržování zákona o pozemních komunikacích
Města bojují novými prakovišti????
Děláte si srandu?
Každé volné místo je zastavěno buď obytným domem, kancly nebo obchoďákem.
Vedení měst dělá jen pro své kapsy, ne pro občany
Zrovna v Benešově, který je v článku také zmíněn, se staví parkovací domy, které jsou k dispozici zdarma pro kohokoliv.
Bodejť, auta stojí pár korun, tak musí mít v rodině každý svůj vrak. Pak to akorát zavazí a mnohé se pohnou z místa jenom při blokovém čištění.
představte si, že jsou lidé, kteří mají zájem dojíždět za prací, která jim vyhovuje (místo aby žili ze sociálních dávek, protože nsehnali nic zrovna u nich za rohem) a že chlapi nejsou "macha" a považují za samozřejmé, že dojíždět za prací bude i manželka. A protože mají děti, musí je vozit a vyzvedávat u škol, a protože s nimi chtějí trávit co nejvíc času, nebudou ho ztrácet v hromadné dopravě, kterou by jim to trvalo jednou tak dlouho - takže dvě auta jsou nezbytností.
Ale vy byste radši seděl na tom gauči a nechal se živit námi ostatními, než si pořídil druhé auto, že...
Ještě, že mám svůj vlastní dům s garáží. Tohle každodenní šaškování s parkováním, to je dobré tak pro blázny. Každému dle jeho gusta.
Já mám sice byt, ale s vlastním parkovacím místem. A to jsem si musel zaplatit.
A nestačilo by zavést výluku z odpovědnosti (včteně pojištění) v duchu, že pokud auto stojí neoprávněně, blokuje průjezd IZS a je při zásahu poničeno, tak za tuto škodu neodpovídají složky IZS ani ji nehlze hradit z povinného či havarijního pojištění ?