- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No ta červená je tam asi proto, že to byla Moskevská, ne?
A zamyslel se někdo nad těmi předpisy? Je opravdu předepsáno, že NESMÍ eskalátor jet rychleji? Nevěřím, že tomu tak je, je to jen strach a úřednický přístup úřadů k této věci. Metro se svojí hloubkou a dlouhými dochozími vzdálenostmi je již teď jako dopravní prostředek na pár stanic nepoužitelné, vyplatí se pouze na dlouhé cestování.
Včera Soukup v TV probíral jak je zkorumpovaný DPP a jaké podvody dělá spolu s Metrostavem na veřejných zakázkách. Že se pražské metro buduje hlavně s cílem, jak si namastit kapsy na rozkrádání veřejných financí.
Praha měla program prodeje pozemků kolem stanic metra developerům. S tím, že by se stanice vhodně zbourala a znovu by si ji postavit soukromý stavitel podle svých potřeb. Lukrativní pozemky přitom byly prodávány hluboce pod cenou.
Napadá mě, že znám Národní - nové řešení stanice se mi nezdá, znám Chodov - co vím, tak se radnice hádá roky s majitelem Centra Chodov, který odmítá do řešení metra investovat. Teď tedy Anděl - vlastně podobné řešení jako na Národní.
Hlavní kritika Soukupa šla za trasou D. Metro, aby se rentovalo, musí jezdit centrem. Pokud Praha staví trasu na Lhotku bez centra, jde o prodělečný podnik. Smyslem je rozkrást veřejné prostředky. Praha vymyslela společný podnik Penty s DPP. DPP protočí veřejné finance, Penta bude mít většinový podíl a proto půjde o soukromou stavbu bez veřejných zakázek. Penta za to získá pozemky, které se nyní v utajení vykupují pod cenou. Do budoucna má Penta vydělat na komerční výstavbě na stanicích metra trasy D.
Moc na Soukupa nekoukám a moc ho neberu. Ale má to prý vše ověřené. Žalob se nebojí. Přijde mi to úděsné, Česko má TV pořad, kde se probírají aktuální zlodějny, co probíhají a bere se to jen jako reality show pro pobavení. Vlastně návod, jak na to.
Ta rychlost 0,75 m/s mi nějak nevychází. Pakliže zůstala délka schodů 59,6 m a doba jízdy je 97 s, pak je průměrná rychlost 0,61 m/s a ne proklamovaných 0,75 m/s. Původně trvala doba jízdy 75 s a tedy průměrná rychlost byla 0,8 m/s . Tak to vypadá, že buď mají ty schody více rychlostí a jedou teď schválně pomaleji nebo někdo šetřil na motorech.
a tady je text z článku: "Podle dopravního podniku jezdí nové schody rychlostí 0,75 m/s a celý úsek trvá 97 vteřin. Původní eskalátory ruské výroby to zvládly alespoň o dvacet vteřin rychleji."
Klasicky priklad, jak je cesta do pekla drazdena dobrymi umysly. Kdyz jedou schody rychle, vetsina lidi nema potrebu po nich chodit, natozpak behat. Jakmile ale zpomali pod urcitou hranici, vetsina lidi zacne mit pocit, ze se ty schody vlecou jak snek, a proste po nich pujdou, nebo rovnou pobezi, kdyz budou pospichat. A protoze chuze (o behu nemluve) na eskalatorech je vzdy nebezpecnejsi, nez stani, bez ohledu na jejich rychlost, da se ocekavat ze pocet incidentu na eskalatorech naopak vzroste.
Ale treba je to zamer, aby meli lidi lepsi fyzicku ;-).
To víte, standard EN očividně nepočítal s Čechy. My fungujeme trochu jinak - třeba stojíme otrocky frontu před eskalátory a pak si stoupneme všichni jako troubové na pravou stranu, takže polovina eskalátorů je prázdná.
Už to sežralo člověka, když se soustředí jen na rychlost?
Ty ruske escalatory nahradily ty od firmy Schindler vyrobene kde? V Cine?
Ježíš to jsou zprávy... Pomalé schody, to Šok!
Když jsme u té bezpečnosti, tak kolik nehod se na těchto schodech stalo a byly způsobeny právě rychlostí? Tipuju 0.