Eskalátorový tunel je osazen 42 obrazovkami.

Eskalátorový tunel je osazen 42 obrazovkami. | foto: JCDecaux

Rencar nesmí nadále pronajímat reklamní plochy v metru, rozhodl soud

  • 4
Návrh na předběžné opatření, kterým se domáhala společnost Rencar o možnost dále pronajímat reklamní plochy v metru, ve středu zamítl Obvodní soud pro Prahu 9. Pražský dopravní podnik, který na základě veřejné soutěže od listopadu plochy pronajal firmě Railreklam ze skupiny BigBoard, o tom informoval v tiskové zprávě.

Rencar do listopadu reklamu v metru provozoval na základě smlouvy z roku 1997, kterou soud začátkem září zatím nepravomocně označil za neplatnou. Rencar, který patří do mezinárodní skupiny JCDecaux, ji považuje za platnou. Její mediální zástupce Martin Lánský ve středu uvedl, že se firma bude postupu Pražskému dopravnímu podniku (DPP) dále bránit.

Reklamu v metru za desítky milionů ročně bude prodávat nová firma

Společnost Rencar podle DPP v návrhu na předběžné opatření požadovala, aby soud podniku přikázal jí nadále umožňovat reklamu na zhruba 22 000 ploch v metru umisťovat. Soud to podle informací podniku zamítl s odkazem na zářijový nepravomocný rozsudek, podle kterého je smlouva mezi oběma firmami neplatná.

Nový provozovatel bude podle podniku za reklamní plochy platit 91,5 milionu korun ročně, zatímco Rencar platil kolem 25 milionů korun. Navíc podle DPP umisťoval reklamu i na místech, která podle smlouvy s Railreklam už nebude možné pro tento typ sdělení užívat. 

„Zamítnutí předběžného opatření je dalším milníkem v naplňování dlouhodobé strategie DPP, která spočívá v maximalizaci příjmů z reklamního užívání majetku DPP za současné udržitelnosti počtu reklamních ploch,“ komentoval rozhodnutí soudu ředitel podniku Petr Witowski.

Mediální zástupce JCDecaux Lánský situaci blíže nekomentoval. „Společnost Rencar činila, činí a do budoucna bude činit veškeré právní kroky k tomu, aby ochránila své klienty a zabránila nezákonnému jednání ze strany DPP,“ uvedl pouze.

Smlouva na reklamu v metru z roku 1997 je neplatná, rozhodl soud

Společnost Rencar založil v roce 1990 sám DPP, v roce 2001 pak prodal většinový podíl společnosti Europlakat z mezinárodní skupiny JCDecaux. Nyní má dopravní podnik ve firmě menšinový podíl. Podle výroční zprávy loni Rencar utržil více než 251 milionů korun, z prodeje reklamy v pražské MHD získal téměř 132 milionů a dalších několik desítek milionů za její instalaci.

Podle DPP ztratila společnost předáním ploch v metru veškeré reklamní zakázky na majetku podniku, které tvořily více než polovinu jejích příjmů. Dříve už podnik přesoutěžil plochy na tramvajích a autobusech.

,