- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nevím jak to měly ostatní podniky, ale Tesla Karlín vyráběla a stavěla telefonní centrály. Zastaralé a po roce 1990 už neprodejné. Náhradní výrobní program neměla. Musela skončit, protože o její produkci už neměli zákazníci zájem. Schopnější zaměstnanci šli pracovat pro Siemens.
Převážně ty fabriky zkolabovyly po roce 1990, protože se rozpadl SSSR kam tyto fabriky vyvážely své produkty, ale SSSR tím, že se rozpadl včetně jeho ekonomiky neměl peníze na zaplacení. V těchto fabrikách potom byly několik let skladovány výrobky objednané z SSSR než je zaplatí a mezitím výroba prakticky stála. A to nebyly jen fabriky v Praze, ale to se týkalo i například textilnictví a oděvního průmyslu, kdy přibyl ještě problém s levnější konkurencí. U zbrojního průmyslu to byl zase rozpad Varšavské smluvy. A dnes by mohla hrozit naší ekonomice zase přilišná orientace na automobilový průmysl, který táhne převážně celou naší ekonomiku.
To místním nostalgikům nevysvetlite. Oni žijí pod vlivem propagandy "celý svět nám záviděl". Kdyby celý svět toužil po výrobcích z ČKD, tak by je kupoval. No, netoužil. A tam, kde toužili, obvykle neměli čím zaplatit.
Bydlení místo továren? Nejsou to spíš kancelářské budovy? Těch e nám tady urodilo nejvíc.
Vy toho naděláte s těmi vašimi podivnými socialistickými "hodnotami". ČR je stále jednou z nejprůmyslovější zemí v EU. I kdybyste nahnali do továren 80% lidí, tak si moc nepomůžete. V ČR se vyrábí nejvíc autobusů na hlavu, téměř nejvíc automobilů na hlavu na světě. Vyrábí se zde lokomotivy, vagóny, turbíny, jeřáby, soupravy metra, trolejbusy, tramvaje, lodě, letadla, letecké komponenty, ........vyrábíme 60% světového sortimentu, což je naprostý unikát u tak malé země a často se to zmiňuje jako velké negativum ČR. To, že Praha už není centrem těžkého průmyslu, ale administrativy a financí je spíš od revoluce pozitivem. Nemusíme v každém koutě vyrábět "šroubky" jak Číňané. Spíš bychom se měli zaměřit na kvalitu.
No to se máte čím chlubit - vytunelovat firmy a na jejich místě si cizí firmy postavili obchoďáky a zisk posílají k nim domů
Teslu Karlín, která je také na seznamu nikdo nevytuneloval. Skončila, protože vyráběla mechanické telefonní ústředny, které u nikdo nechtěl. Levnější a spolehlivější vyráběla spousta jiných výrobců. Smiřte se s tím, že ne všechno byl tunel.
Zlaté staré dobré časy co se týče průmyslu.
Místo průmyslu stavět obchody. To je ta "správná" cesta do záhuby. Kdo bude vytvářet hodnoty-peníze aby se v těch obchodech mohly utratit? Aha už to mám. Půjčí se a dají se lidem.
Ty obchody jsou narvané, tak se toho nemusíte obávat.
A to má být jako ten pozitivní výsledek posledních 30 let. No to tedy potěš koště. 廊 Místo výroby věcí s nimi už jen kšeftujete. Opravdu výborné, tleskám tomu jak se vám ta likvidace zdařila a ještě si k tomu pogratulujte.
Privatizéři rychle vytunelovali hodnotné části podniků a prázdné skořápky se závazky a zaměstnanci utopili v konkurzech.
Nyní českou ekonomiku ovládají zahraniční investoři. A 500 miliard ročně jim odteče na dividendách..
Problém je v tom, že ty podniky nebyly konkurence schopné, tak musely nějak zaniknout. Když to neumíme, tak musíme zahraničním investorům přenechat vývoj, výzkum a výrobu.
Zajímalo by mě jak se živili a dnes živí ty tisíce dělníků z pražských továren. Patrně v těch nových kancelářích. A taky by mě zajímalo, co dnes říkají na to, že jim zbourali fabriky. Jestli by dnes taky vypískali Štěpána.
Ano, v Praze je obrovská nezaměstnanost, příšerné platy, všichni se stěhují pryč...