- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Milióny, možná i miliardy se dají ušetřit používáním mozku. Vždycky někdo něco někomu zadá, často kamarádíčkům, potom to hodí do koše a zadává se to znovu. Takhle skončilo hodně peněz třeba za "Harmonogram dostraňování hlukové zátěže". z roku 2005. 5 let měření hluku z dopravy na stovkách ulic v Praze, s tím spojená administrativa, hledání protihlukových opatření.
Výsledek? 0. Harmonogram nebyl realizován.
Chybí tam možnost šetřit na tolika poradcích primatora a celé Rady.
Všichni dle ohlasů umíme poradit, že hodně peněz ušetříme, když se nepřelakuje MHD.
Je to jednoduché téma. Ale opravdu o tom víme tolik? Nové schéma bude jen u nových vozů, nebo těch, které přijdou stejně na přelakování. Navíc se nebude týkat všech typů.
Soutěž na design pro celou MHD stála 2 miliony, přičemž by bylo naivní si myslet, že dosavadní pestrá schémata vozů předtím někdo dělal zdarma. Je navíc zcela běžné, že kraje u nás i v zahraničí mají jednotící barevné řešení vozového parku.
- zdrazit rocni kupon o 2000,- v tabulce je jen o 1000,- max...
- zdrazit parkovani o max. co tam jde...
- zavest myto
- snizit pocet spoju MHD na okrajich mesta, tedy asi to mirnejsi, tram. muzou jezdit v zakladu po 5min.
- nestavet lavku HolKa, zatim... nelze to skrtnout, pac je to spojeno s dalsimi mosty
- reklama na budovach, ja bych spise videl rad reklamu na MHD, drive tak tramvaje meli na boku na strese panel a reklamu uvnitr vozu, prijmy sli DP...
- oprava skol a skolek + vystavba za 2.5mld.? Neni tam moznost to projit, nekde zastavit jinde ne..
- zdaneni a regulace prostituce, ano...
Ale uplne nejhorsi jsou spise ty vladni opatreni, tohle je masakr hlavne pro male obce a kraje (asi pomsta za volby), a dalsi silenosti jako slevy na jizdnem...
Spousta soukromích investorů z Prahy si najímá na práci a zadává práci mimopražským objektům.(zhruba třetinu naší práce jsme měli v Praze.Dojížděli jsme z Budějovic).Což dokazuje že Pražské firmy jsou předražené.Tak ať to zkusí magistrát taky jako soukromníci.
Erár musí na vše dělat výběrová řízení a zakázku dostane vždy ten, kdo nabídne nejnižší cenu.
Takže klidně - jen ta firma z Budějovic musí poslat do toho výběrka nabídku. To je hlavní problém.
Zavedl bych osobni zodpovednost za podepsane supervyhodne smlouvy, co vysavaji nase penize a nejdou ani zrusit... At to pak exradni plati ze sveho.
V rozpočtu chybí možnost seškrtat výdaje na neZISKOVKY.
az na to ze ty vydaje pak padnou prave na mesto a stat, takze si nepomuzete... ktere plati mesto?
Zde se ukazuje, jak pracujícím "přilepší" vládní daňový balíček. Člověk s podprůměrným platem utratí obratem vše za dražší MHD, parkovné a další služby. Zbytek sežere inflace.
Ono to zas tak hrozné nebude, v pražských podmínkách ten růst platu tohle pokryje s přehledem, navíc zdaleka ne každého se to dotkne (mhd používá sotva polovina lidí, atd). Ale jinak jasně - nikdo vám nedá nic zadarmo.
Třeba taková blbost jako rozbité sklo na zastávce MHD – takřka pravidelně. Ale tresty či vymahatelnost jsou asi nízké, a v kombinaci s vandalismem ve vozech to stojí peníze. No nebo styl jízdy některých řidičů busu — výrazné překračování povolené rychlosti, zadupnutí brzd těsně před zastávkou – nejen komfort, ale zejména spotřeba s opotřebením pláčou...
Nefunguje to... chybí tam položky, které stojí peníze, daly by se skrtnout a vadilo by to jen pár stovkám aktivistů.
Například to dopravní opatreni u Národního divadla...