Přínos společnosti. Podpoře nadaných dětí se v Pražském inovačním institutu...

Přínos společnosti. Podpoře nadaných dětí se v Pražském inovačním institutu (PII) věnují inovační manažer Prahy Tomáš Lapáček (vpravo) a jeho kolegyně Markéta Štindlová (vlevo), která se v PII zabývá aktivitou twinning. | foto: archiv PII

Talentovaní žáci bývají zlobiví. Chovají se tak z nudy, míní odborníci

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Základní a střední školy neumějí rozpoznávat a dostatečně rozvíjet nadané žáky. Učitelé si je často pletou s těmi zlobivými. Přitom pokud se nadání nerozvíjí, způsobuje to spíše potíže. „Ztrácí se tak potenciál, který by mohl být přínosem pro celou společnost,“ míní inovační manažer Prahy Tomáš Lapáček. Problematiku komentuje spolu s kolegyní v rozhovoru.

Tři čtvrtiny základních a středních škol se podle dat České školní inspekce sice ve svých učebních plánech zmiňují o rozvoji nadaných dětí, většinou jde ale jen o formalitu. Podpoře nadaných a mimořádně nadaných dětí se věnuje například projekt Prague Smart Accelerator, který spolufinancuje hlavní město Praha a evropský Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání.

Lapáček problematiku řeší v Pražském inovačním institutu (PII), stejně jako jeho kolegyně Markéta Štindlová. „Praha letos vyčlenila 2,25 milionu korun pro školy, které se podpoře těchto dětí věnují,“ uvádí v rozhovoru pro MF DNES Štindlová, která se v PII zabývá aktivitou twinning.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se