Diskuze

Tramvajová trať se natáhne z Modřan na Libuš, projekt má stavební povolení

Pražský dopravní podnik získal stavební povolení na prodloužení tramvajové tratě z Modřan do Libuše a letos v říjnu chce zahájit stavbu, která bude dokončená na konci roku 2022. DPP nyní bude hledat v tendru stavební firmu. V budoucnu trať povede až na Nové Dvory.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JV

Abychom si tu pohádku ujasnili: před dvěma týdny byl vybrán projektant.

Předmětem jeho díla je cituji ze zadávací dokumentace:

Předmětem akce je projektová příprava a povolovací proces novostavby tramvajové trati Libuš – Nové Dvory o délce 1,8 km (z toho 0,8 km bloková smyčka) se třemi páry nových zastávek. Předmětem plnění bude zpracování technické studie včetně koordinace s projektem metra D, oznámení EIA, projektové dokumentace pro uzemní a stavební řízení, zajištění pravomocného územního rozhodnutí a stavebního povolení stavby, zpracování projektové dokumentace pro provedení stavby a zajištění autorského dozoru při realizaci stavby „Tramvajová trať Libuš – Nové Dvory“. Projektová příprava stavby byla schválena usnesením Rady hl. m. Prahy č. 114 ze dne 27.1.2020.

Pokud to není fingovaná soutěž a ten projekt už není v šuplíku, je to práce včetně povolování tak na 2 roky. Takže zahájení letos v říjnu je buď naprostý nesmysl, nebo je ta soutěž totální švindl a tunel.Rv

1 0
možnosti
JK

Smích. Do začátku října není možné stihnout - zrušení tendru, odvolání poraženého (poražených) dodavatele, vyhlášení nového tendru, ..., zrušení stavebního povolení, nové EIA, .... Odhadem bude stavba zahájena v roce 2025 a hotová nejdříve v roce 2027 a bude stát nejméně 3x tolik. A to už tato trať měla být hotová před 15ti lety.

0 0
možnosti
BG

Záměr dobrý, ta trať tam vyloženě chybí, ale nedočetl jsem se, kdo ji projektuje.

0 1
možnosti
KT

Tramvajové mafii nerozumím. Nebo jí rozumím až moc dobře. Prý už neplatí komunistický pohled, kdy se preferovalo metro. Naopak je výhodné mít metro pod povrchem a duplicitně tramvaj po povrchu. Metro na delší trasu, tramvaj na kratší. Prý.

Po Praze pak běhá plno tramvajových šotoušů, co hnusné metro nesnáší, a údajně preferují výhradně tramvaj. Že jim v Praze ke štěstí stačí. Hlavně, že řidič osobáku, co generuje povrchovou dopravu, je úhlavní nepřítel Prahy

Tato trať má napojit Modřany na trasu metra D. Nic víc. Tramvajová mafie rovnou zadrátuje celou Novodvorskou. A to ve stejný okamžik, kdy dáme miliardy, aby pod ní jelo metro. Čímž těch pár lidí tramvaje odeberou metru a obě investice se tak znehodnotí.

Místo na smyčku je na Pavlíkové. Ne na Nových Dvorech. Smyčka bude kde? I Nové Dvory jsou jen provizorium a trať pojede vesele dál? Nejlépe paralelně s trasou D?

A pak, trasu D stavíme, protože je Kačerov přetížená katastrofa. Dík šetření se novou přestupní katastrofou stane Pankrác. Skutečně Pankrác potřebuje otočit zvyky obyvatel Modřan a tahat je do centra přes přestup na Pankráci? Nebo tramvajová mafie doufá, že plno lidí pojede z Novodvorské do centra tramvají přes Podolí a na trasu D se vybodne? (Aneb, ještě jsme nezačali ani stavět a už DPP plánuje trasu D absolutně znehodnotit?)

0 4
možnosti
PM

My stavíme nějakou trasu D? O tom nevím. Resp. vím jen to, že hubou ji stavíme už cca 40 let, ale ještě jsme nezačali. Vlastně pardón, primátor Hřib udělal už před lety první výkop krumpáčem. Ale tímto tempem ji budeme stavět ještě dlouho.

1 2
možnosti
TK

A co takhle přidat do článku nějakou mapu odkud, kam a kudy nová trať povede? Rv

8 0
možnosti
TS

Proč? To si přece čtenář najde sám. /s

2 0
možnosti