Diskuze

Pražské radnice kritizují plán na snížení smogu, MHD zdarma asi nebude

Pražský magistrát dokončuje plán dopravních omezení, která by v hlavním městě platila při nejvážnější smogové situaci. Do konce ledna by mohla regulační řád schválit rada města, aby nařízení vešla v platnost začátkem února. Obvodní radnice ale mají k dokumentu řadu připomínek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JV

Na jedné straně omezování MHD, protože nejsou řidiči, na straně druhé do té samé MHD cpát další lidi... To by šlo.

Mimochodem emise - zkusil někdo spočítat, kolik tun se vypustí jen tím, že ač má přejezd signalizaci (a tudíž je známo, že se vlak ne/blíží), chybí blikající bílá, tudíž doprava zbytečně zpomaluje na 30km/h (já vím, není to tak horké...) a opět rozjíždí na povolenou rychlost (tedy ve městě by se dalo přejíždět 50 plynule)?

0 0
možnosti
MD

A co když má někdo SPZ na jméno bez sudé nebo liché číslice?;-D

1 0
možnosti
AS

Každé číslo končíci nulou je sudé :-)

1 0
možnosti
VZ

Možná do po do pá zakázat nebo omezit jizdu jednoválcům.Kdo jede sám ,měl by jet MHD,

0 3
možnosti
PS

Mají-li lidé peníze na nákup dalšího auta, pak město bude mít problém s parkováním. Zkušenosti ukazují, že není kde zaparkovat v současnosti i v parkovacích zónách a představa, že si lidé pořídí ještě další auto, je hrozivá.

Jestli omezení,pak jedině podle emisních hodnot auta. Ale takové nové auto si už jen kvůli smogu lidé nekoupí, bude drahé.

0 0
možnosti

To bude mít tak jako tak když s tím nic nedělá, modrá čára na silnici žádné místo fyzicky nepřidá...

S rozdělením aut podle emisí je to z hlediska legislativy komplikovanější, navíc zdaleka né tak účinné jak by se na první pohled mohlo zdát - i když opomeneme další věci tak u benzínu by prošlo značné množství relativně starších aut.

0 0
možnosti
MG

Kdyby byla doprava zdarma ,kdo zakročí proti bezdomovcům(smrad,špína atd.),kteří zamoří dopravní prostředky a vyženou pracujicí lid z MHD.

1 0
možnosti
PS

Bezdomovci zamořují dopravní prostředky už teď. Oni vědí, že žádnou pokutu nikdy nezaplatí a když je nezkušený policista vezme na služebnu k ověření totožnosti, tak se ohřeje tam.

Všiml jsem si, jak to mají vyřešené v jinak velmi špinavé Paříži. V metru mají 2-metrové turnikety, které nejdou bez zaplacení obejít ani přeskočit a do autobusů se nastupuje pouze u řidiče, který bez zaplacení neodjede. A autobusů tam jezdí tolik, že fronty při odbavení se netvoří. Takže tam se bezdomovci ani lidé bez zaplacení do dopravních prostředků nedostanou.

3 0
možnosti
JD

J19a28n 87D61l10o28u53h65ý

6. 1. 2018 16:58

Takže budu pracovat jen obden..

2 0
možnosti

J51o17s84e33f 27Š60v16e14c

6. 1. 2018 15:47

Kupte si auto, úředník Vám vymyslí omezení, kdy s ním můžete jezdit, kam můžete jet a kde máte parkovat.

2 0
možnosti

J49o91s62e74f 26Š20v40e41c

6. 1. 2018 15:39

Za chvilku se bude v celé EU jezdit na dovolenou k moři podle číslice na SPZ (aby nebyly ucpané dálnice) ;-D

1 0
možnosti
MS

Otázka není ani tak v tom, zdali MHD zdarma nebo ne, ale především v tom, zdali MHD vůbec bude schopna tak silně zvýšený zájem o přepravu zvládnout. A jelikož nezvládá již dneska, jak to chtějí řešit v takovýchto případech? Páni radní sednou za volanty busů či za řízení tramvají?

4 0
možnosti

Tak to samozřejmě není, ale ono o to zas tak nejde. Z těch cca 17% kterých by se to teoreticky (v praxi neexistuje statistika která by evidovala jestli za normálního stavu jezdi více suchých nebo lichých) týkalo bych jich značná část do mhd stejně nevlezla, jeli by druhým autem v rodině, se známým/sousedem/kolegou atd, použili by taxi a nebo by na to zkrátka kašlali.

Co je ale hlavní pointa - on ani nikdo nepředpokládá že by to v praxi mělo vůbec nastat, natož fungovat, celá takhle hurá akce je reakci na současnou situaci, kdy různí ekoteroristé mají takový vítr v plachtách že si třeba v Německu dovolují žalovat konkrétní města za to že je na jejich území překročen limit toho či onoho. A protože jak známo větru dešti neporučíš, tak jedinou věci kterak na to lze reagovat je prokázání toho jaké kroky byly učiněny proto aby se to zmírnilo (to že to v praxi nefunguje je v tu chvíli jedno), což je přesně toto - Praha bude mít prostě schválený plán pro tento případ a je defacto z obliga.

Koneckonců není to poprvé co se takhle postupuje - někdejší slavná 50 na magistrále nebyla nic jiného než reakce na to že si jista aktivistka stěžovala na hluk(!) z magistrály, a město mělo od soudu uloženo podniknout taková opatření aby jej snížilo, tak se tam osadila 50 s cedulkou “omezení hluku” a bylo formálně po problému - v reálu samozřejmě neklesl. Dnes tam je 80 protože v mezeře mezi tím domem a magistrálou stojí office house takže doufám je že je aktivistka spokojená že má výhled do zdi a půl dne tmu R^

0 0
možnosti
RJ

SPZ na přání - poslední znak písmeno a jsem vysmátý

1 0
možnosti
PN

Stačí to lépe formulovat - vjezd se bude řídit podle poslední číslice v RZ. A číslo tam nějaké máte.

3 0
možnosti