Stavbaři umístili na Negrelliho viadukt v Praze nový most, váží 169 tun

  • 60
Jeřáb položil na Negrelliho viadukt v Praze nový most. Ocelová konstrukce váží 169 tun a na rozdíl od původního je most pouze jednokolejný. Na viadukt ho vyzdvihl největší kolový jeřáb v Česku s nosností 550 tun.

Samotné umístění mostu trvalo přibližně pět hodin. Zároveň probíhala oprava vozovky pod ním. 

„Z důvodu zajištění bezpečnosti provozu v oblasti autobusového nádraží Florenc a bezpečnosti všech lidí v prostoru stavby bude pro veřejnost uzavřeno parkoviště ve spodní části autobusového nádraží Florenc,“ sdělila mluvčí stavební společnosti Strabag Zuzana Prskavcová.

Vzhledem k silnému provozu bylo podle Prskavcové umístění mostu pro stavbaře náročné.

„Aby bylo možné dopravit konstrukci z výrobní dílny na stavbu, byla mostovka složena z devíti dílů. Tyto díly byly přepraveny na parkoviště autobusového nádraží a následně sestaveny a svařeny,“ uvedla.

V rámci oprav zůstává od 4. května uzavřena v Karlíně ulice Prvního pluku mezi křižovatkami ulic Křižíkova a Pernerova. Toto omezení potrvá až do 10. května.

Na uložení čeká ještě druhý most nad ulicí Křižíkova. Jeho instalace by měla trvat od 5. do 14. července a po celou dobu bude uzavřena ulice od Hudebního divadla Karlín až po Karlínská kasárna.

Rekonstrukce Negrelliho viaduktu probíhá od dubna 2017 a měla by být hotova v lednu 2020. Začátkem následujícího roku by se měly na viadukt vrátit vlaky.

Ačkoli se práce na několika místech zkomplikovaly, termín by se neměl prodlužovat. Stavbaři například předpokládali, že budou muset rozebrat pouze čtyři klenby, ale v havarijním stavu jich bylo nakonec osm.

Historicky první pražský železniční most spojující Masarykovo nádraží s Bubny dosud neprošel zásadní rekonstrukcí. V provozu je více než 160 let.

Podle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) byla mostní konstrukce v havarijním stavu, zatékalo do ní a trakční vedení bylo zastaralé.

Protože je most kulturní památkou, dohlíží na celou rekonstrukci i památkáři.

Zhotoviteli rekonstrukce za více než miliardu korun jsou stavební firmy Hochtief, Avers a Strabag.