- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Taková maličkost, odluka církve od státu. Katolická církev je pro Českou republiku nově jen zájmový spolek. V sekulárním státě fakticky ústava garantuje svobodu vyznání i princip nevázat státní zřízení na náboženskou ideologii.
Pokud přijde nějaký spolek, že si chce svůj soukromý náboženský symbol vystavit na veřejném prostranství, navíc veledůležitém pro celou republiku, měl by hodně zdůvodňovat, jaký význam to bude mít pro ostatních 95% spoluobčanů? Navíc se řeší symbol české poroby, který byl odstraněn při vzniku republiky. Tak by to zdůvodnění mělo odpovědět i na to, proč symbol útlaku celého národa, má v 21. století opět smysl postavit?
Přijde mi to zcela neřešitelné. Jediné co vnímám, že obhájci obnovy jdou a přepisují historii. Vymýšlí zcela jinou legendu "o vandalismu", aby obnova vyzněla jako "drobná oprava náměstí" bez nějakých zásadních náboženských i světských významů.
Což mi u tak opěvované Madony v centru Evropy přijde trapné, ubohé a podlé. Takové "upřímné katolické" chování. Fakticky ostuda. ;-)
Tedy, hledejme ty důvody. V katolickém Polsku, by taková diskuse byla asi krátká. Ale v zemi, kde to katolická církev projíždí pro nečinnost a bezvýznamnost na celé čáře, v zemi která se již blíží k plošnému zániku křesťanství, by měly zaznít jaké argumenty?
Každopádně, mám pocit, že čím déle otálíme, tím je obnova více nereálná. Nejde o to, že odpor pomine. To také. Ale spíš, brzy nebude v Česku nikdo, kdo by o obnovu stál.
(A jen tak mimochodem, vedle je článek o apce ke 100 letům republiky. Prý tam lze sloup virtuálně zobrazit. A máme řešení. ;-) Virtuální realita. Není problém zobrazit Staromák se sloupem, který tam nestojí. Stačí aplikace pro katolíky s virtuálním Staromákem a máme po problému.) ;-)))
Obnovte Krocínovu kašnu..
a) Vodní prvek tam chybí
b) Není ničím kontroverzní.
Celým katolickým světem se táhne jako smrad oslava zázračného vítězství katolíků nad podlými proradnými Čechy na Bílé hoře. Slavné vítěství je oslavováno zasvěcením svatostánků Panně Marii Vítězné. Katolická Evropa zná jen dvě zásadní historická vítězství podobného významu, vítězství nad Turky a vítězství nad Čechy.
Nejznámější oslavou vítězství nad Čechy v Praze je kostel na Malé straně (čtvrti katolických cizinců a cizáků) s Pražský Jezulátkem. Procesí pražských Němců oslavující slavné katolické vítězství a porážku Čechů pochodovala pravidelně od Mariánského sloupu na Bílou horu. Na Bílé hoře si pro oslavu vítězství postavili pražští Němci krásné poutní místo zasvěcené Panně Marii Vítězné. Dnes zde sídlí řádové sestry z Mnichova.
Za pozornost stojí kostel v Římě, připomínající vítězství na Bílé hoře, kde se uchovávají praporce poražených a rozprášených českých šiků. Aby byla připomínka německo-katolického vítězství nad Čechy kompletní, je třeba usilovat o nový protičeský sloup, nejlépe v centru Prahy.
Smlouvu z Habsburky o následnictví trůnu, nebude-li potomek po meči uzavřel už Otec vlasti Karel IV a to se naplnilo. Habsburkové nastupují na náš trůn už v roce 1526.
Vnímání Habsburků jako zpátečníků a pod je bolševický dějepis, logicky to byl puč proti králi a ten byl naprosto správně potlačen, povstání, kterému říkáme české stavovské vedli Němci jako poleno, co neuměli česky kváknout. Hrdiný Joachim Andreas von Schlick, kterého "praporec moravský" složený z německých žoldnéřů, financovaných tedy z Moravy bojoval do posledního muže, plynule přešel k císařské armádě Habsburků a dostal místo velitele Olomoucké posádky. To jsou mi paradoxy.
Tady jsou k nahlédnutí obránci Prahy roku 1648.
https://forum.valka.cz/topic/view/108859#385900
https://forum.valka.cz/topic/view/108751#385657
Tady je víc o páteru Plachém. Žvanil a "Hujer" pražské obrany, který byl z Prahy za své vychloubání převelem pryč. Z rodiny obrazoborců. Jeho slavný strýc shodil kalich z Týnského chrámu. Inu katolíci ničící pražské artefakty.
Víte vůbec, co za symboly bylo na Mariánském sloupu ? Je ostuda, že i dnes je Magistrát - tedy ten minulý - proti jeho postavení.
Na vrcholu sloupu byla socha Panny Marie, šlapající po hlavě draka, který symbolizuje poražené protestanty — kacíře, a na podstavci sloupu byla čtyři sousoší obdobné symboliky — zneškodnění kacířů v podobě ďáblů bojujícími anděly, majícími v ruce kříž a meč, tj. symboly duchovní a světské moci. Vzorem pro stavbu tohoto sloupu byl sloup, který dal postavit v Mnichově roku 1638 vévoda Maxmilián na paměť vítězství císařských vojsk na Bílé hoře v roce 1620.
O smyslu sloupu prof. J. Pekař napsal, že oslavuje vítězství legitimity a katolicismu nad kacířským královstvím. Toto Pekařovo konstatování legitimovalo oprávněnou představu, že sloup je památníkem vítězství nad českou reformací a nad českým státem a nikoli pouhým památníkem mariánské úcty.
Jak může kdokoliv v Česku protestovat proti znovupostavení takové hodnotné památky? To je k nepochopení.
Pak je samozřejmě fajn jaká snaživá je ta obnova. Krajané z Ameriky poslali po sametu novou sochu vysochanou sochařem papeže. V Praze se nelíbila a byla uklizena do parku.
Socha pro Staromák z dílny Petra Váni stojí roky vedle Týnského chrámu a chytá patinu.
Celé situace s obnovou se hezky chytá Sudetoněmecký landsmanšaft. Praha a její sloup byla tehdy německá a fakticky jde o německou památku a oslavu slavného vítězství katolíků a Habsburků nad Čechy. Takže obnova sloupu má být takovým hezkým rakousko-německým políčkem všem českým husitům. Přímo paráda. ;-)
Aha. Takže když něco pochválí Lansmanschaft, tak to okamžitě zborime.
Hloupé je, že obnova sloupu hanby se nese v katolickém duchu, že Československo byl historický omyl. Co tady chcete obnovovat, navíc při 100. výročí republiky? ;-)
Mariánský sloup je navíc v rozporu s Božím přikázáním. Tak je to taková osobní katolická iniciativa co popouzí ostatní křesťanské církve.
Navíc je to iniciativa sekretáře Mons. Graubnera, který o obnovu roky usiloval. Ehm, Olomoučané mají potřebu vyzdobit Pražanům Staroměstské náměstí? Tak to má ještě navíc takový "protižižkovský" a "protipražácký" nádech.
Podobný sloup z Vídně, dnes stojí zastrčený u řeky v poklidu mezi kachnami a nikomu nevadí. Praha by se měla zachovat stejně. ;-)
A jinak mě baví sloup z Mnichova, jako vzor pro Prahu. Katolíci vyhladili Magdeburg (Děvín). Bralo se to tehdy jako atomová bomba svržená na Hirošimu. Civilizační memento, jakých zvěrstev jsou lidé - katolíci - schopni. Když rozlícení Švédové obsadili katolický Mnichov, měl být oplátkou vyhlazen stejně jako protestantský Magdeburg. Švédský král to zakázal. "Nejsme jako oni". Jako dík za přežití a že katolíkům každé zvěrstvo v pohodě projde, byl postaven sloup v Mnichově a následně v Praze a Vídni. Tuto myšlenku obnovovat, mi přijde jako velmi nešťastné. ;-)
Když už by se tam mělo něco stavět, tak tam postavme něco našeho současného. Třeba sochu ke 100. Výročí republiky, sochu rozumu a svobody. Není důvod tam vracet náboženský symbol nadvlády habsburků. To ať si postaví někde za kostelem.
Vždy se směju tomu, že Panna Marie vadí, ale Ferdinad I. v Krannerově kašně nevadí nikomu. Přitom se jedná o daleko kontroverznější pomník (nebo on by asi vadil, ale naštěstí o tom nikdo to neví)
Krásná ukázka, jak obnova sloupu jednou proběhne. Nějaký snaživec se nikoho nezeptá a prostě ho přes noc postaví. A naprosto všem Čechům bude zcela ukradené, co se na Staromáku objevilo. Mezi zdejším cirkusovým uměním se nějaký další katolický paňáca v pohodě ztratí. Pokud by Váňova Madona měla červený kulatý nos, třeba by tam mohla stát mnohem rychleji.
Jinak, Ferda I. se stavěl po zmasakrování Pražanů roku 1848, když byl opět zaveden "starý pořádek". Pomníček zcela správného střílení do Pražanů.
Co na Národní postavit podobný pomníček mlátičkám ze zásahového sboru národní bezpečnosti a statečným agentům StB. To by katolíci a monarchisté od Radeckého zvládli levou zadní.