Diskuze

Za deset let se Praze povedla jediná silniční stavba, říká odborník z ČVUT

Ti, kdo plánují dopravní infrastrukturu, by měli dávat velký pozor na demografické údaje, konstatuje Martin Höfler z Dopravní fakulty ČVUT. „Tam, kde přibývá nejvíc obyvatel, nemůže do nekonečna sloužit stávající dopravní infrastruktura,“ dodává.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ŠF

Tak hlavní chybou dopravního projektování je zatahování tranzitní dopravy do velkoměst. Není žádný důvod, aby tranzitní kamionová doprava jezdila skrz Prahu nebo Brno, a tam se míchala s místní a cílovou, resp. zdrojovou dopravou. Od toho je jen krůček k dopravním zácpám.

0 0
možnosti
KD

K52a12r68e70l 64D33r26d78a

22. 10. 2019 18:33

Demografická křivka... Jde o dovoz levné pracovní síly do Prahy.

Pro Pražany podraz. Potřebujete bydlet v dostupné vzdálenosti od centra, vydělat solidní plat, aby se dal zaplatit byt. A vedle vám doprava naváží lidi ochotné makat za menší peníz? A ještě se to považuje za potřebné? ;-)

Zavedl bych ochranářskou politiku pražského pracovního trhu a ekologické mýto. To by bylo, aby ta doprava nešla dolu. ;-)))

Jako, přijde vám normální, že nikdo ze zaměstnanců v Česku nemá na ceny bydlení v Praze a celá Praha žije na sídlištích v bytech po bolševikovi?

Ostatně, co jsou modré zóny? Snaha jak dostat běžné řidiče ze silnic ve prospěch bohatých. Pokud prošlo tohle, mohla by projít i jiná šikana.

2 0
možnosti
MH

M19a96r39e45k 70H82r49u81b21y

21. 10. 2019 9:39

30 let po revoluci zjistujeme, ze by bylo vhodne dokoncit plany ze 70. let minuleho stoleti.

Jeste ze mame ty dobre placene uredniky, co dnem i noci pracuji pro nase blaho, takze si tech 10% navic zaslouzi i v pristim roce:-P

2 0
možnosti
JH

J76o36s32e70f 13H85o66n95e30š

17. 10. 2019 13:00

Nevím,jak je to financováním,ale za vlády Nečase se zastavila veškerá příprava cest.Možná kvůli Blance nechtěli rozjíždět další stavbu

0 0
možnosti
JV

J53o62s57e42f 26V52a10l33a

15. 10. 2019 19:46

doprava je prazska skrin plna kostlivcu. Neexistuje nic, co by v nejblizsich par letech zyysilo vyznamne kapacitu. Je potreba - 1. postavit dalsi linku metra 2. vyresit primestkou dopravu hlavne pomoci vlaku 3.postavit nove mosty. 4 naplanovat a zprovoznit pripojeni Prahy na VRT. O vsem se jenom povida - a to v dobe, kdy se statni rozpocet v penezich jenom topi. Za par let na to penize nebudou.

2 0
možnosti

P93e43t94r 78Č34e13r18m11á44k

16. 10. 2019 13:24

Bohužel nic z toho nijak zásadně nepomůže nejpalčivějšímu problému dopravy -iad. Zásadní tedy je dostavět oba okruhy a radiály a zkapacitnit stávající komunikace.

1 0
možnosti
TZ

T80o51m61á65š 54Z40e41m11a18n

14. 10. 2019 22:19

"potřebujeme stavět další dopravní infrastrukturu a tu stávající zkapacitňovat, když současně budujeme nová sídla

Zdroj: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/doprava-praha-kolaps-silnice-auta-vlaky.A191013_210024_domaci_mah";

Halleluyah!

Dejte otmu člověku neomezené pravomoci a celý pražský rozpočet a možná se dožijeme sítě, která kolabuje až když dojde k několika nehodám a ne pokaždé když se sejde víc než 5 aut (jako po "zklidnění" Jug. Partizánů").

6 0
možnosti

M18a92r49e25k 12Š73i44m25o71n

23. 10. 2019 11:47

Zklidnění znamená, že tam ty auta někdo nechce. Ovšem Praha 6 zklidní komunikaci, ale reálně ty auta nikam neodvede. Na Praze 6 jsou 4 stanice metra, 3 konečné tramvaje, ale žádné záchytné parkoviště.

0 0
možnosti
MS

Tak pan Höfler má naprostou pravdu, že dopravní situace v Praze je naprosto zoufalá, musel jsem tam jet v uplynulých 14 dnech 2x a zejména ráno je to zcela katastrofální. Kromě dopravních staveb by bylo zapotřebí vybudovat i záchytná parkoviště na okraji Prahy, na kterých by dojíždějící mohli zaparkovat svá auta a nejezdit tak dále do Prahy.

Zlepšení a posílení železničního spojení by samozřejmě také velmi pomohlo.

Je ovšem otázka, zda současné zastupitelstvo HLMP nemá blíže k různým ekologickým spolkům typu Auto*Mat než k seriózním studiím dopravních odborníků. Ale to si musí pražáci zhodnotit sami při volbách, oni pak stojí v těch kolonách. Musí si ale uvědomit, že jediný kdo dokázal dokončit tunel Blanka byla Adriana Krnáčová na kterou všichni pražští kavárníci házeli špínu.

1 2
možnosti
TS

T62o12m51á84š 54S68r51b98a

15. 10. 2019 7:00

A to jako myslíte s tou Krnáčovou vážně?? Dáváte jí zásluhu za otevření tunelu blanka v říjnu 2015 když Krnáčová nastoupila do funkce na konci roku 2014 - ten tunel se stavil od roku 2007 !!! To je asi jako když nám šéf hnutí ANO slavnostně říkal, že vybudovali úsek dálnice D8 z Lovosic do Ústí - jak kdyby to byla práce jen lidí z ANO. Je vidět že to PR mají fakt zmáknutý, když jim tohle lidi jak vy žerou...8-o8-o

3 0
možnosti
MZ

Autor článku by měl fakta nalít do těch dutých hlav na Magistrátu

2 0
možnosti
JK

J90a49k79u67b 59K90o16r98e90c

19. 10. 2019 17:54

Ono je ale něco jiného takto o tom mluvit a něco jiného to skutečně realizovat.

0 0
možnosti
JK

J25a12n 17K88l40e46i73c26h

14. 10. 2019 20:19

Ono by se měl odborník z ČVUT spíše zaměřit na to, proč ta doprava tak houstne. Zda-li místo zbytečných a předražených dopravních staveb nevyházet darmožrouty z úřadů a ministerstev a nepřestěhovat některé skutečně potřebné úřady mimo Prahu. Pak by možná stačila i ta současná infrastruktura.

2 1
možnosti
RK

Jaké úřady se přestěhovaly mimo Prahu?

1 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
4 0
možnosti