Chat se zástupcem ředitele organizace Ropid Martinem Šubrtem

vydáno 30.8.2016 14:00
Čtenáři se ptali na změny v pražské MHD

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 31. srpna 2016 do 11:10

OTÁZKA: Dobrý den, plánujete taky změny v trasování nebo zavedení nových autobusových linek v oblastí Prahy 6? Myslím tady zejména na obnovení abtobusového spojení Dejvic ze Smíchovem přes Strahovský kopec. Možná šlo by mírně omezit provoz linky 191 a díky tomu obnovit linku 217 v stejných intervalech jako na lince 149. Opravdu to spojení chýbí. Furt se nám říká, že z Dejvic na Anděl jede linka 20, ale ona nejede přes Střešovice či Břevnov. Předem děkuji za odpověď a přeji hezký den. Krzysztof
Martin Šubrt: Kvůli rekonstrukci tramvajové trati v úseku Bertramka - Klamovka financované z fondů EU bychom měli být opatrní a nenavyšovat počet autobusů v tomto úseku. Proto je obnova linky 217 velmi komplikovaná. Omezení 191 je riskantní v dolním úseku, neboť své cestující linka také má. Nějakou variantu jsme měli připravenou v souvislosti s oranžovým tramvajovým návrhem, ale městská část ji odmítla. Přesto určitě něco v příštím roce vymyslíme, víme, že Spiritce spojení k Andělu hodně chybí. 31.8.2016 17:00
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal na napojení MČ Praha-Kunratice na zastávky metra. Po změně trasy linky 114 (přímé spojení na Kačerov) nyní spojení zajišťuje l. 193 na metro - C - stanice Budějovická. Nejbližší stanice je přitom Chodov, kam nyní jezdí 193 pouze 2x za hodinu a délka jízdy není o moc rychlejší než na Budějovickou. Bude nová linka 203 v tomto ohledu rychlejší? Bude nadále zajíždět na téměř nevyužívanou zastávku Koleje Jižní Město? Děkuji. Zdeněk
Martin Šubrt: Linka 203 pojede na Roztyly a bude zajíždět na Koleje JM, protože zde je cíl řady lidí z Kunratic a o tento závlek jsme byli přímo požádáni. Vazba na OC Chodov bude z linky 203 zajištěna ze zastávky Petýrkova. 31.8.2016 17:01
OTÁZKA: prosim vas kterej inteligent udelal jizdni rady tramvaji tak zesi s konecne zastavky jezdi za sebou v intervalu 2min a pak 8minut nic a pak zase 2 zasebou a zase a zase a takto cely den. a proc se po zmene nevyuzivaj vsechny moznosti cest tramvaji . v kolejovi síti je mnoho moznosti a nevyuzivaj se a pak se zbytecne kuli tomu musi prestupovat . prosim vas upravte to aby byly lidi spokojeny. predem diky zdenda
Martin Šubrt: Bohužel jste nenapsal, z které zastávky? Kontaktujte nás prosím na webu ropid.cz 31.8.2016 17:02
OTÁZKA: Hezký den, zajímaly by mne důvody občasného dost nelogického zaklikacování některých autobusových linek. Ukázkovým příkladem toho byla linka 230, která původně bývala rychlým a pohodlným spojením Prahy 13 s oblastí Barrandova a Slivence na Praze 5. Při změnách před čtyřmi lety byla prakticky znehodnocena nově přidaným zajížděním z Barrandova do Klukovic a ze Slivence do Holyně. Vzhledem k prodloužení jízdní doby o nějakých 10 až 12 minut v závislosti na světelných křižovatkách jako okružní linka v podstatě ztratila význam. Bylo rychlejší sjet tramvají na Smíchov a přesednout na metro. Přitom využití zastávky v Klukovicích bylo minimální a v Holyni v podstatě nulové, což se v zhledem k blízké konečné stanici tramvaje na Sídlišti Barrandov dalo předpokládat. Nebylo nic výjimečného, že bus 230 přijel do Řeporyj úplně prázdný. Václav Zelinka
Martin Šubrt: Právě proto jsme nyní navrhli novou rychlou linku 130 a linka 230 slouží opět pouze pro obsluhu Klukovic a Holyně. Důvodem původního vedení 230 bylo ale zajištění spojení pro všechny všemi směry, které ale způsobilo, že linku 230 využívali jen jednotlivci a linka bohužel byla na zrušení. A to jsme nechtěli, protože spojení tímto směrem v rychlejší verzi může být pro velkou skupinu lidí zajímavé. nyní ale samozřejmě máme zase stížnosti z Holyně, že zdejší cestující nemají spojení na Jihozápadní Město. Jenže to je právě o našem údělu hledat, zda nejde udělat spojení pro větší skupinu lidí, byť poškození té menší nás samozřejmě mrzí. Děkuji všem za otázky, snad budete s podobou Pražské integrované dopravy spokojeni. 31.8.2016 17:06