OTÁZKA:
Hezký den, zajímaly by mne důvody občasného dost nelogického zaklikacování některých autobusových linek. Ukázkovým příkladem toho byla linka 230, která původně bývala rychlým a pohodlným spojením Prahy 13 s oblastí Barrandova a Slivence na Praze 5. Při změnách před čtyřmi lety byla prakticky znehodnocena nově přidaným zajížděním z Barrandova do Klukovic a ze Slivence do Holyně. Vzhledem k prodloužení jízdní doby o nějakých 10 až 12 minut v závislosti na světelných křižovatkách jako okružní linka v podstatě ztratila význam. Bylo rychlejší sjet tramvají na Smíchov a přesednout na metro. Přitom využití zastávky v Klukovicích bylo minimální a v Holyni v podstatě nulové, což se v zhledem k blízké konečné stanici tramvaje na Sídlišti Barrandov dalo předpokládat. Nebylo nic výjimečného, že bus 230 přijel do Řeporyj úplně prázdný.
Václav Zelinka
Martin Šubrt:
Právě proto jsme nyní navrhli novou rychlou linku 130 a linka 230 slouží opět pouze pro obsluhu Klukovic a Holyně. Důvodem původního vedení 230 bylo ale zajištění spojení pro všechny všemi směry, které ale způsobilo, že linku 230 využívali jen jednotlivci a linka bohužel byla na zrušení. A to jsme nechtěli, protože spojení tímto směrem v rychlejší verzi může být pro velkou skupinu lidí zajímavé. nyní ale samozřejmě máme zase stížnosti z Holyně, že zdejší cestující nemají spojení na Jihozápadní Město. Jenže to je právě o našem údělu hledat, zda nejde udělat spojení pro větší skupinu lidí, byť poškození té menší nás samozřejmě mrzí.
Děkuji všem za otázky, snad budete s podobou Pražské integrované dopravy spokojeni.
31.8.2016 17:06