Skiareál na Špičáku investoval do zasněžování, cena jízdenek stoupla

  9:16aktualizováno  9:16
Šumavský lyžařský areál Špičák investoval zhruba deset milionů korun do modernizace střediska. Šlo především o vylepšení zasněžovací techniky a přibyla i samotná sněžná děla. Lyžování bude ale dražší.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Areál vybudoval nové rozvody zasněžovacího systému na jedné z páteřních sjezdovek s číslem dva. „Jde o její dolní úsek od chaty Kamzík po horní stanici vleku. K dispozici tady budeme mít i dvě speciální výtahové věže na sněžná děla. Zasněžování z výšky až čtyř metrů umožní lepší rozptyl i dokonalejší pokrytí sjezdovky,“ uvedl ředitel Ski&Bike Špičák Vladimír Kasík.

Areál teď může bez prodlev zasněžovat všechny sjezdovky s výjimkou nejprudší Šance, kde spoléhá na přírodní sníh.

Ski&Bike Špičák také nakoupil další sněžná děla. Celkem jich má 33, z toho 19 tyčových a 14 vrtulových.

„Jsme tak schopni trvale využívat maximální povolené množství vody. Nevisí nám to na kapacitě kanonů, což je veliký pokrok,“ uvedl Kasík. Zasněžování a děla tvořily téměř dvě třetiny investic.

Další peníze areál vynaložil na nový rozběhový pás na lanové dráze, rekonstrukci silového a zabezpečovacího zařízení na vleku typu poma a výměnu sdělovacího kabelu.

Od loňska disponuje areál i nejmodernějšími rolbami na úpravu sjezdovek. Využívají se i pro přípravu snowparku a zábavních tratí funline s terénními vlnami. Na hlavním parkovišti areálu navíc vzniknou do zahájení zimní sezony dvě místa na dobíjení elektromobilů.

Z důvodu rostoucích nákladů musel areál zvýšit ceny skipasů v průměru o tři až čtyři procenta. „Rostou mzdy a silová elektřina šla o 45 procent nahoru. Pohonné hmoty jsou také o dost dražší. Alespoň část těchto nákladů musíme umořit navýšením cen,“ uvedl Kasík.

Areál také zohlednil inflaci i pravidelné investice do modernizace. „Patříme k cenově nejvýhodnějším českým TOP lyžařským střediskům a například ceny rodinné jízdenky jsou u nás nejnižší. Trend držíme druhé desetiletí,“ uvedl Kasík.

Cena denního skipasu pro dospělého v hlavní sezoně vyjde na 660 korun, rodinnou celodenní jízdenku, na kterou mohou jezdit dva dospělí a neomezený počet vlastních dětí, návštěvníci nakoupí za 1 580 korun.

Špičák figuruje na seznamu 23 středisek v Česku, kde lze lyžovat na Český skipas, který nabízí 190 kilometrů sjezdovek. Pro dospělého vyjde na 11 tisíc korun. Pokud chce návštěvník využívat více lyžařských areálů, v nabídce je i takzvaný společný skipas, který zahrnuje střediska Belveder a Nad Nádražím a prodává se v ceně skipasu pro Špičák.

Loni se na Špičáku začalo lyžovat 7. prosince

„Pokud bude sezona taková jako loňská, budu moc spokojený,“ uvedl Kasík. Loni se na Špičáku začalo lyžovat 7. prosince. V listopadu se začalo lyžovat zatím naposledy v roce 2005, kdy se stavěla lanovka. Tehdejší sezona, která začala 24. listopadu, byla zatím nejúspěšnější.

Méně spokojené je vedení areálu se stavbou čtyřpatrového multifunkčního objektu, kde má vzniknout i nová restaurace pro 250 hostů. Vedení areálu dlouhodobě upozorňuje, že řízení spojené s povolením stavby patří v Česku mezi nejsložitější procedury.

Po vyřízení připomínek správy CHKO ke vzhledu stavby, které se týkaly především střechy, a zhruba rok trvajícím schvalování změn v takzvaném regulačním plánu a dalších schvalovacích procedurách, by se nyní konečně mohlo začít projektovat.

„Aktuálně dokončujeme podle úvodních studií jednotlivé projekty, které potřebujeme k vydání stavebního povolení. O to bychom chtěli požádat na jaře 2019. Věřím, že o rok později konečně začneme stavět. Snad k nám bude veřejnost benevolentní a zdržení nám vzhledem k tomu, co musíme absolvovat, promine,“ uvedl Kasík.

Nová multifunkční budova s restaurací za zhruba 50 milionů korun bude stát hned u nástupu na lanovku. Počítá se zde i s novou půjčovnou lyží a kol a dalšího sportovního vybavení. Vznikne zde i administrativním zázemí areálu, které se přesune z nedaleké chaty Blaženka. Součástí budou také dvě patra bytů a podzemní garáže.

Volby do EP proběhnou v České republice 24. a 25. května. Volební místnosti budou otevřeny v pátek od 14:00 do 22:00 a v sobotu od 8:00 do 14:00. Do Evropského parlamentu kandiduje 39 uskupení.

Nejčtenější

Plzeň zná soupeře pro předkolo Ligy mistrů, Slavia může narazit i na Ajax

Jan Kopic (vlevo) s Alešem Čermákem z Plzně brání madridského kanonýra Karima...

Basilej, Olympiakos Pireus, případně PSV Eindhoven. Fotbalová Plzeň zná okruh soupeřů, na které může narazit v...

Plzeňský klub čeká na výsledky vyšetřování. Podle svědků boural Krmenčík

Plzeňský útočník Michael Krmenčík je rozmrzelý, neuspěl proti Bohemians.

Pražští policisté vyšetřují dopravní nehodu z pondělního rána, kdy řidič narazil do několika zaparkovaných aut. Poničil...

Medici odmítají praxi v malých nemocnicích, chtějí na nejlepší pracoviště

Operační sál ve Fakultní nemocnici v Hradci Králové.

Studenti plzeňské lékařské fakulty Karlovy univerzity se bouří. Škola totiž rozhodla, že v šestém ročníku už nebudou...

KOMENTÁŘ: Proč fotbalová liga v novém fanoušky neláká

Tvrdé souboje provázely souboj o titul mezi Slavií a Plzní.

Když tenis před téměř padesáti lety na konci vyrovnaného setu zavedl zkrácenou hru zvanou tie-break, aby nedocházelo k...

Kardinála Berana chtěla StB natočit při flirtování, dali mu afrodiziaka

Smutné výročí, kardinál Josef Beran zemřel před padesáti lety. Snímek je z...

Kardinála Josefa Berana věznili nacisté i komunisté. Plzeňského rodáka a uznávaného duchovního StB neustále sledovala,...

Další z rubriky

Kardinála Berana chtěla StB natočit při flirtování, dali mu afrodiziaka

Smutné výročí, kardinál Josef Beran zemřel před padesáti lety. Snímek je z...

Kardinála Josefa Berana věznili nacisté i komunisté. Plzeňského rodáka a uznávaného duchovního StB neustále sledovala,...

Medici odmítají praxi v malých nemocnicích, chtějí na nejlepší pracoviště

Operační sál ve Fakultní nemocnici v Hradci Králové.

Studenti plzeňské lékařské fakulty Karlovy univerzity se bouří. Škola totiž rozhodla, že v šestém ročníku už nebudou...

Opuštěné koleje z Plzně do Chrástu chce kraj využít pro šlapací drezínu

Vytrhávání kolejí na staré pražské trati mezi Plzní a Chrástem. Kolejiště se...

Plzeňský kraj chce zachovat část železniční trati z Plzně do Chrástu, která přestala fungovat po otevření tunelu v...

Najdete na iDNES.cz