- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
viděl jem na ForBikes, nádherný kola, který si bohužel člověk jako já co má kolo na 10+ let nepořídí, protože na něj jednoduše nemá, jak stojí v článku... Pro fajnšmekry, jsou to krásný kousky.
držím mu palce ... ale toto vo výrobe cyklo rámov by som určite nenazval složitou a zdlouhavější cestou. Zváranie a hydroforming u hliníku a výroba karbónových rámov je jednoznačne zložitejšia, náročnejšia na výrobu, náročnejšia na stroje a vybavenie.
Kdo na podobném kole neseděl jen teoretizuje ...
Každej si kupte co chcete ale ručně dělaná kola mají rozhodně místo na slunci ...
ale ne články o jejich výrobě, ty jsou nastejné brdo, jako, že někdo něco umí, ........ byly zde stovky takových, kde šlo jen zaměnit jměno a obor.
Jinak je to nebetyčná nuda.
Viděl jsem a těžkal oceláčka ve Skotsku - Flying Scott. Pájeno stříbrem do mufen, zlaceno (proti oxidaci). Krása, Celé kolo vážilo 7kg. Cena 4000 liber (osazeno Campagnolo Record Red)
Tak borce na podobných kolech jsem viděl sjíždět svahy v NP samozřejmě mimo cestu, nao měli zaková krásná kola, chrániče pa ́páteře a ještě bůhvíco, ale chyběla jim pokora k přírodě.
Jinal ale také mám rád špičkové výrobky, a toho výrobce chválím.
Kdo v dnešní době chce mít na kole ocelový rám a pak se s tím dřít?
Že je hliník jako takový lehčí vůbec nemusí znamenat, že rám kola musí být lehčí.Ocel je totiž naopak cca 3x pevnější a pružnější.
Pevnost v tahu:
Ocel CrMo 4130: : 590-760Mpa
Hliník: 50-300 MPa
No to sice ano, ale zase z hliníku uděláte při stejné hmotnosti profil většího průměru a teď pozor: tuhost profilu na ohyb je úměrná cca druhé až čtvrté mocnině šířky či průměru, záleží na tvaru a tloušťce stěny. Takže ve výsledku si polepšíte víc než jen prostým poměrem vlastností materiálu.
Jen blázen si pořídí ručně pájené kolo. Pájení je mně pevné jak vaření.
A to nemluvím o srovnávání se strojním často plazmovým vaření. Jedinou výhodou je že nemusí moc umět vařit a dávat si pozor na napětí v kovovém rámu.
obecně od ocele se už u fajšmekrů ustupuje a to nejen kvůli váze, ale i kvůli profilu rámu. Tím jak se používají kompozici jsou tvary často elipsovité aby co nejvíce zmenšovali odpor vzduchu.
Pokud vařit tak se často více využívá hliníku. Jo jenže ten se musí umět vařit a mít na něj i technologii.
Suma sumárum. Reklama na firmu od které bych nebral ani pozdravení.
Spíše si říkám zda má vůbec svářečské zkoušky. A kolik důveřivců je ochotno tohle amatérství platit.
Pane, vy o dnešních ocelových trubkách a rámech výte prd. O plazmovém "vaření" taky nic nevíte! Neztrapňujte se tady.
Ocel je sice těžší, ale rám je takový měkčí a více odolný vůči nárazům, více pruží a tolik nepraská a je odolnější vůči např soli.
Jezdím oceláka v zimě, sice trochu rezne, ale s tím se počítá.
Váhový rozdíl na kole s hodně podobnými komponenty je cca 3,5 kg, u mého.
Takže za mne ocel má stále význam, ale hodně ustoupila do pozadí.
Jenom by mne zajímalo proč se v roce 2018 bavíme ještě o oceli?
Otázka zní kolik stojí jeho kolo jako celek, ale o kvalitě bych si nedělal iluze.
Mno, jo pájením na tvrdo byly ještě v šedesátejch spojovány všechny Favority, Esky usw. Ocel? Legované slabostěnné trubky způsobily to, že rámy Favoritů byly lehoučké a ještě daleko po té době si je staré kupovali aktivní závodníci...