Jeden podchod vede z haly nádražní budovy, druhý na východní straně vede z nástupišť přímo na nový autobusový terminál.
Během více než dvouleté stavební činnosti se dokončilo 3. nástupiště, kompletní modernizací pak prošla nástupiště číslo 5 a 6.
„Rekonstrukce obou historických mostů přes Mikulášskou ulici zlepšila nejen parametry železniční dopravy, ale také provozu na silnici pod nimi. Jejich rozšíření umožnilo vytvoření samostatných pruhů pro tramvaje a cyklisty,“ uvedl generální ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jiří Svoboda.
Přestavba nádraží začala v roce 2015 kolejemi a nástupišti od výpravní budovy směrem k Sirkové ulici.
V prosinci 2016 navázala druhá stavba s oběma mosty přes Mikulášskou třídu a dokončením všech nástupišť směrem k Železniční ulici.
„Vše už nyní odpovídá standardům 21. století, vlaky mohou projíždět nádražím až osmdesátikilometrovou rychlostí,“ uvedl Svoboda. Rekonstrukcí prošlo také zabezpečovací a sdělovací zařízení.
Dosud rekonstrukce plzeňského nádraží stála téměř čtyři miliardy korun.
Na zlepšování infrastruktury se podílelo také město Plzeň. To zajistilo rekonstrukci tramvajové trati a celého přednádražního prostoru. Jeho investicí bylo i vybudování autobusového terminálu.
SŽDC plánuje také rekonstrukci 112 let staré secesní nádražní budovy za miliardu korun. „Už letos nebo příští rok by se mělo začít,“ řekl Petr Kolář z plzeňské stavební správy SŽDC.
Oprava památkově chráněné budovy potrvá nejméně dva roky. „Každopádně je v investičním plánu a chceme začít co nejrychleji,“ uvedl. Velké historické budovy typu Plzně a Českých Budějovic jsou prioritou SŽDC.