- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Po dnešní zkušenosti. Úsek sjezd z dálnice - kruhák před Holicemi je strašný peklo. Silnice úzká a provoz dálniční. Jako obyvatelka východní části Pardubice tenhle úsek nikdy nevyužiju, tam, kde bych najížděla to končí. Za co jsem vděčná bez ohledu na dálnici je semafor v Sezemicích, děkuju, děkuju, děkuju... ten tam mohl být už 10 let. Doufám, že tam zůstane.
Jinak až se za rok otevře zbytek do Ostrova, přitáhne to víc kamionů, tak se obyvatele VM a Litomyšle už úplně zblázní.
Přivaděč Holice - Časy se začne stavět na jaře 2022.
Nechají si v Kuněticích trapný úzký most a pak se diví, když se jim tam tvoří kolony. Je pravda, že při cestě do rodných Svitav jsem to začal objíždět přes Dříteč a Lukovnu a taky je pravda, že ode dneška už to nehraje roli. Jen si myslím, že zkapacitnění mostu už by mnoho aut v navíc dřívějších dobách do Kunětic nepřivedlo a měli by tam celkově lepší vzduch, protože by se jim tam nerozjížděla auta v kolonách. Samozřejmě za předpokladu, že i po zkapacitnění by přes most mohla jen osobní auta do 3,5 tuny.
Most v Kuněticích zůstane. A to minimálně do doby, kdy se změní celé územní řešení a trapárna DOL bude definitivně smetena ze stolu.
Poraženými jsou například občané Rokytna, Chvojence, Sezemic, Časů.
Viníkem je Pardubický kraj, který nedokázal včas postavit přivaděče a obchvaty.
To si nemyslím, když jedete z Prahy do Pardubic, sjedete na spojku HK - Pardubice a dojedete do Pardubic. Naopak když někdo pojede od Olomouce do Pardubic, může nový úsek využít právě k tomu, aby se dostal na spojku Hradec Králové - Pardubice. Takže nejhorší to v současné době bude pro obyvatele okrajové části Horních Ředic. Ti se právě ocitli u hlavní příjezdové cesty k dálnici a plánovaný obchvat Ředic ještě hotový není.
"výjezd na dálnici D35 přes Sezemice"
Výjezd z dálnice D35 u Rokytna s průjezdem přes Sezemice bude atraktivní pro zásobování průmyslové zóny v Černé za Bory.
až v těch sezemicích budou stát půlhodiny na semaforu, tak atraktivní být přestane
a pak vznikají takové paradoxy: Holice mají obchvat už 10 let právě proto, že se jim dálnice vyhýbá, Litomyšl a Mýto ho za 10 let mít možná budou právě proto, že obchvat supluje dálnice.
Nepochopitelné, že se nedá připravit dálnice z bodu A do bodu B ani za 12 let. Salátová metoda je k ničemu, jenom to přesouvá problémy na síti jinam :-(
Předpokládám, že myslíte salámovou metodu. Leda, že salátová by byla nějaká její dietní varianta.
Jinak takhle se to volilo právě kvůli složité administrativě, výkupu a případním obstrukcím - konkrétní prudič tak obstruuje jen "svůj" úsek a u zbytku je příprava nedotčena. A právě na termínech dokončení je vidět, že jde o poměrně efektivní metodu, jak větší část stavby prosadit i navzdory lokálním sporům. A ano, říkám to jako občan jednoho z dotčených měst.
Před 12 lety jsem se přestěhoval skoro až k německým hranicím a na Olomoucko jezdím za rodiči, dětmi a známými. Primárně po D8 a D11. D1 se vyhýbám jak čert kříži, té nepomohla ani tzv. "rekonstrukci".
Článek delší než dálnice sama. Si ten flek na mapě tolik pozornosti ani nezaslouží.
Popravdě už tenhle flek ušetří hromadu času, co člověk strávil motáním po Hradubicku, než se dostal na dálnici. Takhle se půjde komfortně připojit přímo z I/35.