- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V čem je vodík, do toho bych nevlezl. Nemám chuť se usmažit. Dopadne to jako Zeppelin.
trosku poctu ..... u Linde stoji lahev toho nejlevnejsiho (nejmene cisty) vodiku 3870 Kc / 50L 200bar ... tj. 10m3 vodiku ... tj 0,81kg .. .tj 32kWh potencionalni energie ... stejne mnozsvti energie v zasuvce stoji pri dnesnich extremnich cenach cca 250 Kc ... v nafte to je pak energie v cca 3L tj 100Kč (spalovani nafty ma vsak proti vodiku nebo el. mizernou ucinost, na druhou stranu je cena zatizena spotrebni dani) .. pri ucinosti 33% to je stale nafta za 300 Kc (vč. sp. daně)
toliko k ekonomii a ekologii ... on ten vodik se vyrabi pomoci el. energie, a ta taky nekde "kouri"
Poslední věta článku ukazuje, že zase bude někd za chvli brečet do novin, že provoz autobusu naa vodík je moc drahý a že by vláda měla dotovat...
proc dotovat ... staci, kdyz bude stat listek na autobus (20min) 100kč a bude to fungovat i bez podpory
A bude v něm i bowling a bazén? (Velký autobus)
kdyz jsem videl titulek, tak jsem premyslel, jestli to ujede nebo uleti
Vodík je fajn jen pro výrobu 1kg vodíku (to stačí k ujeti 100km u osobního vozidla) je potřeba 60kWh elektrické energie. Na 60kWh ujede Enyaq 300 km. Tolik k efektivitě vodíkového pohonu :)
Snad to dopadne lépe než elektroautobusy,co se testovaly v Praze...
Jó Praha, tam i elektronizace jízdenek stála 50x více než v Ostravě. Tak jak by tam mohla uspět nějaká nová technologie dopravy.