„Pokud se nic nezmění, první parní vlak na trať vyjede 20. června. Sezonu bychom začali už s opravenou lokomotivou,“ potvrdil David Chovančík ze Slezských zemských drah.
Malý štokr, který vyrobila před více než sedmdesáti lety plzeňská Škodovka a jenž v letech 1949 až 1976 jezdil na úzkokolejkách v Bosně a Hercegovině, je po opravě kotle i dalších zásadních částí.
Kotel už je zpátky v rámu a zatepluje se, lokomotivu pak čeká kompletování. Musí se dosadit přístroje, ovládací prvky, zařízení i jejich vedení.
Slezské zemské dráhy také chystají opatření kvůli koronaviru. „Zajišťujeme dezinfekci a jednorázové rukavice, řešíme i kapacitu vlaku a odbavování cestujících. Máme na stole mnoho variant způsobu odbavení,“ dodal Chovančík.
Původně měl první vlak vyjet v pátek 8. května. Ztrátu dráhy vyčíslí po skončení sezony.