Krnov má za téměř miliardu první část obchvatu, zatím ve zkušebním provozu

  • 1
Dvacet let čekali obyvatelé Krnova na dostavbu první části obchvatu. Měl by alespoň částečně ulevit životu ve městě, kterým denně projíždělo na deset tisíc aut. Obchvat zatím bude ve zkušebním provozu, s maximální povolenou rychlostí padesát kilometrů v hodině.

Kamiony a osobní auta tak už nemusí projíždět úzkým průtahem Krnova. Díky ve čtvrtek zprovozněnému obchvatu se nyní mohou řidiči vyhnout i častým kolonám.

Ty ve městě vznikaly i přes existenci několika kruhových objezdů. Tvořily se třeba jen proto, že některý z řidičů potřeboval odbočit doleva.

„Obchvat se připravoval téměř dvacet let, nová komunikace vyvede mimo město hlavně nákladní dopravu a tranzit. Je to dobrá zpráva pro krnovskou veřejnost i pro všechny řidiče,“ komentoval zahájení provozu místostarosta Krnova Pavel Moravec.

Zprovoznění obchvatu nepomůže jen řidičům. Uleví se hlavně samotným obyvatelům Krnova.

„Jsem moc ráda, že se obchvat otevře. Tady se kolikrát nedalo ani přejít přes ulici. A tak tomu teď je v Krnově skoro všude,“ komentovala dopravní situaci ve městě obyvatelka Květuše Švrlanská. „Často se nedalo přejít přes cestu, provoz byl kolikrát tak katastrofální, že lidé museli být hodně drzí, aby přešli,“ přiblížila.

Ani ne osmikilometrová silnice za 948 milionů korun se stavěla dlouhé čtyři roky.

Nečekané byly hlavně problémy s podložím, kvůli němuž se dokonce musel měnit plánovaný způsob stavby.

Mapka obchvatu Krnova.

„Měli jsme tady několik předem nepředvídatelných zjištění, kvůli kterým jsme museli například zcela změnit technologii stavby násypů,“ komentoval průběh stavby stavbyvedoucí Petr Pietraszek.

Stavební práce na krnovském severozápadním obchvatu ale ani po zahájení zkušebního provozu nekončí.

„V tuto chvíli ještě musíme dokončit několik věcí, co se týče nájezdu a sjezdu z obchvatu, čeká nás ještě několik přeložek, dokončit se musí i napojení Opavské ulice. Následovat budou také drobné dokončovací práce, které by už ale neměly provoz omezit,“ dodal Pietraszek.

Ani zprovoznění stavby severovýchodního obchvatu ale ještě všechny problémy města s dopravou neřeší. Hlavně pro řidiče mířící na Bruntál či dále do Jeseníků bude stále výhodnější projíždět centrem Krnova.

Napojení na silnici k Bruntálu v nedohlednu

Nový obchvat totiž spojuje jen dřívější výjezdy z města ve směru na Opavu a na Město Albrechtice. Zahájení stavby další části obchvatu, k silnici na Bruntál, je stále v nedohlednu.

„Ještě nám chybí západní část obchvatu Krnova. Tady jsme bohužel zatím jen v začátku přípravy. Bude trvat ještě několik let, než budeme schopni ji zahájit,“ vysvětlil generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

I tak je ale zprovozněná část pro město přínosem. „Obchvat by mohl z centra města odvést zhruba polovinu vozidel, která nyní projíždějí centrem Krnova,“ dodal Mátl.

Minimálně ještě několik týdnů se zde bude jezdit sníženou rychlostí. „Bude důležité, aby se lidé naučili tuto komunikaci využívat. Je tady několik křižovatek, po dobu zkušebního provozu tady proto bude rychlost padesát kilometrů v hodině,“ vysvětlil náměstek hejtmana Jan Krkoška.