ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Roman Nedbal

Ostravskou železniční síť čeká velká rekonstrukce za 25 miliard korun

  • 23
Zcela novou podobu by mohlo mít během několika let ostravské hlavní nádraží. Stávající nadchody k nástupištím by měl nahradit pět metrů široký podchod, opravovat se budou i samotná nástupiště a jejich zastřešení. To vše v rámci v podstatě kompletní rekonstrukce ostravské železniční sítě za 25 miliard korun od svinovského nádraží až po stanici Ostrava střed.

O projektu minulý týden rozhodlo ministerstvo dopravy. O rozhodnutí informoval server zdopravy.cz.

„Zahrnuje rekonstrukci celé stanice Ostrava hlavní nádraží, včetně samotného osobního nádraží, pravého a levého nákladního nádraží, báňského nádraží, stanice Ostrava střed, stanice Ostrava-Svinov a přilehlých traťových úseků,“ přiblížila rozsah plánované modernizace Nela Friebová, mluvčí Správy železnic.

V rámci rekonstrukce by se měla zvýšit rychlost vlaků mezi Svinovem a ostravským hlavním nádražím na 120 kilometrů v hodině. Na stejném úseku by měla přibýt i třetí kolej, což zvýší propustnost vysoce zatížené trati.

Součástí plánovaných úprav je také prodloužení nástupiště zastávky Ostrava-Stodolní na 300 metrů, aby tam mohly být bez problémů odbavovány i dlouhé dálkové vlaky.

„Jde o jeden z největších projektů, který momentálně připravujeme. Po jeho dokončení se výrazně zvýší nejen spolehlivost a bezpečnost železniční dopravy, ale i komfort a kvalita služeb pro cestující. Modernizací největšího seřaďovacího nádraží v zemi bude posílena klíčová úloha tohoto železničního uzlu v nákladní dopravě,“ vysvětlil generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Modernizace čeká i nádraží Ostrava střed, kde se vedle zastřešení jednotlivých nástupišť počítá i se stavbou podchodu k nim. Ve hře je rovněž varianta, že se podchod prodlouží až k zastávce MHD Karolina U Lávky, čímž by se urychlila cesta lidí do centra města.