Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Využívejte ústřednu na maximum

Propojte svůj telefonní systém Ateus Omega s lokální počítačovou sítí a získáte funkce, o nichž se vám u malých pobočkových ústředen ani nesnilo. Propracované call centrum i plnohodnotný unified messaging jsou zdatnými pomocníky v získávání nových zákazníků a udržení těch stávajících.

Plnohodnotné propojení pobočkové ústředny s počítačovou sítí bylo donedávna výsadou pouze velkých telefonních systémů odbavujících denně stovky volajících, přičemž menším firmám nezbývalo, než se pokročilejších funkcí vzdát. Výrobci proti vzneseným požadavkům totiž většinou argumentovali vysokou cenou. Převratný krok v této oblasti učinila až 2N, neboť uvedla cenově dostupné call centrum pro menší pobočkovou ústřednu Ateus Omega. Všichni majitelé tohoto přístroje navíc získávají třicetidenní licenci na jeho bezplatné užívání.

Hlavní výhoda call centra spočívá ve snadné správě veškerých obchodních kontaktů, udržování přehledu o jednotlivých zakázkách a získávání statistických údajů. Software vám pomůže také s vytvářením marketingové kampaně, ve které například budete chtít oslovit pouze určitý segment trhu. Stačí nastavit filtr s kritérii vámi požadované cílové skupiny zákazníků a zadat hromadné obvolávání, odesílání e-mailu či faxování. Zvlášť výhodná je kombinace s digitálními telefonními linkami, neboť při příchozím volání dokáže z databáze samočinně vybrat podle identifikace volajícího příslušnou kartu zákazníka.

Call centrum Ateus Omega-schema

Vytvoření Call centra s ústřednou Ateus Omega je relativně jednoduché. Prostřednictvím sériového rozhraní RS-232 ji připojíte k libovolnému počítači v síti LAN s operačním systémem MS Windows 95(a vyšším), pokud už jste tak neučinili dříve, a nainstalujete standardně dodávaný software Infoline personal od Software602. Principiálně můžete tuto funkci používat i na jediném počítači, ovšem pak přijdete o některé funkce související především s inteligentní distribucí příchozích volání.

Nejdůležitější částí celého call centra je bezpochyby databáze kontaktů, od níž se pak dále odvíjejí všechny další schopnosti. Nejde jen o strohé zadávání jména, adresy, telefonu a podobných údajů, ale především o zařazení do různých skupin volajících. Především v souvislosti s eventuální budoucí kampaní je vhodné vytvořit více kategorií, přičemž hlavní orientací by měl být obor dané firmy, zastávaná pozice kontaktní osoby a preferovaný styl oslovení. I natolik banální informace, zdali daná společnost upřednostňuje e-mail, fax či telefon je v další práci s daty velmi důležitá.

Call centrum Ateus Omega-karta

K základním údajům o jednotlivých zákaznících se pak vážou další úrovně dodávaného softwaru. Každému klientovi můžete přiřadit obchodníka, který jeho záležitosti vyřizuje, přičemž v pomyslné kartě jsou zaznamenány veškeré operace související s danou zakázkou. Během okamžiku tak lze zjistit, kdo s dotyčným naposledy hovořil, přečíst si zapsané poznámky, event. připojené dokumenty, stav zpracování (dokončeno/rozpracováno/předáno) a další údaje. Musíte však změnit své dosavadní pracovní postupy a naučit se veškeré informace o stavu zakázek i jiné důležité informace zadávat právě do tohoto informačního systému, jinak nebude mít call centrum smysl.

Jistých změn dozná i správa příchozích volání. Zatímco doposud byl volající přepojen v závislosti na nejrůznějších směrovacích tabulkách uložených v ústředně, s call centrem vznikne další důležité kritérium - záznam v databázi. Pokud budete mít digitální telefonní linku, tak Omega nejprve identifikuje telefonní číslo a porovná ho s kontakty. Najde-li identický záznam, zjistí obchodníka, který danou zakázku vyřizoval, hovor mu přepojí, přičemž v počítači vyvolá příslušnou zákaznickou kartu. Bez zdlouhavého hledání tak obchodník zjistí, v jakém stavu se zakázka nachází, popřípadě jaký produkt si dotyčný objednal posledně. Obzvlášť výhodné je to u lidí, kteří s oblibou říkají, že si koupí stejné zboží jako minule.

Můžete si také nastavit detailní zpracovávání zjištěných údajů, kdy s každým příchozím hovorem se automaticky uloží telefonní číslo a vy snadno zjistíte, zdali volající k vám nevolá například jen pro své osobní potěšení. Tato funkce má smysl především pro další statistiky i vytváření klientských databází, neboť v průběhu hovoru dokážete zaznamenávat nejrůznější údaje, a pokud máte ve firmě schopné operátorky, dokáží z volajícího dostat téměř všechno.

Velmi užitečná je možnost rozšíření call centra o spolupráci s dalšími systémy. Databázi můžete například propojit s internetem a zdokonalit tak svůj elektronický obchod. Zvláštní pozornost si však zaslouží tzv. unified messaging (podrobnější informace najdete zde), tedy schopnost integrace všech používaných typů zpráv do jediného, vzájemně spolupracujícího celku. Z počítače si tak například vyslechnete vzkazy na záznamníku nebo si došlou textovku přečtete na systémovém telefonu.

Zajímavá je také pořizovací cena. Pokud si pořídíte pobočkovou ústřednu Ateus Omega, tak nejlevnější varianta call centa pro jednoho uživatele vás vyjde na 5 000 Kč, každých dalších pět licencí pak 10 000 Kč. Potřebujete-li zefektivnit komunikaci se zákazníky, pak nelze než vám řešení 2N doporučit.

Autor:
  • Nejčtenější

Chystá se velká rošáda u iPhonů. Modely Plus končí, náhrada je zajímavá

14. května 2024

Modely Plus se prodávají z celé současné modelové nabídky Applu mezi smartphony nejhůře. U iPhonu...

Kulturní ikona. Slavná nokia se po 25 letech vrací v novém provedení

10. května 2024  7:02

Zanedlouho se do prodeje dostane reinkarnace legendární nokie, která měla velký podíl na rozvoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Žebříček fotomobilů má nového krále. Soupeřům dost odskočil

14. května 2024  7:02

S novým modelem Pura 70 Ultra opět Huawei ovládl žebříček fotomobilů organizace DxO Mark. Huawei...

KVÍZ: Na Temu a AliExpressu lze koupit ledacos. Poznáte účel zboží?

15. května 2024

Na čínských nákupních portálech už nějakou dobu kupujeme různé podivné příslušenství k mobilům a...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zákazníkům Vodafonu dřív propadne kredit, konkurence zvyky měnit nechce

11. května 2024

Premium Zákazníci Vodafonu využívající jeho předplacené služby se musí připravit na plánovanou změnu, o níž...

Nokia je mrtvá, ať žije HMD. S koupí novinek se stanete servisákem

17. května 2024

Jeden z posledních evropských výrobců smartphonů, společnost HMD, představila svoje první...

T-Mobile má nové vlastní telefony. Mají lepší displeje a jsou výhodnější

16. května 2024  7:02

Operátor T-Mobile uvede na trh novou generaci vlastních smartphonů T Phone. Po loňském pouze dílčím...

Lego připravuje stavebnici pro smartphony. Koupíte ji už brzy

16. května 2024

Lego představilo další ze svých ikonických stavebnic. Novinka osloví zejména nadšence historické...

Češi propadli mobilním datům. Přenesený objem loni stoupl o 43 procent

15. května 2024  18:32

Celkový objem přenesených mobilních dat v roce 2023 vzrostl o zhruba 43 procent na 1 350 petabytů a...

Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA
Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA

Toužíte po dokonalé letní barvičce bez rizika spálení? Vyzkoušejte lehký přírodní samoopalovací krém na obličej i tělo od Manufaktury. Zapojte se...

Bohužel nám to nevyšlo, oznámili manželé Pagáčovi rozchod po šesti letech

Herečka Patricie Pagáčová (35) a dramaturg Tibor Pagáč (32) se rozešli po pěti letech manželství. Žádost o rozvod zatím...

Eurovizi vyhrál nebinární Švýcar Nemo. Nizozemce vyloučili za „výhružný pohyb“

Ve švédském Malmö rozhodli o vítězi letošní Eurovize. Stal se jím švýcarský nebinární zpěvák Nemo. Soutěž doprovázely...

Moderátorka Petra Křivková-Svoboda přišla při tragické nehodě o manžela

Moderátorka poledních zpráv televize Nova Petra Křivková-Svoboda (41) v neděli ztratila svého manžela Ondřeje Křivku...

Zemřel Vlastimil Harapes. Baletní mistr Národního divadla i českých filmů

Ve věku 77 let zemřel tanečník a herec Vlastimil Harapes. Dlouhá léta byl sólistou baletu Národního divadla. Zahrál si...

Miss Czech Republic 2024 se stala studentka Adéla Štroffeková z Prahy

Vítězkou 15. ročníku Miss Czech Republic se stala studentka Adéla Štroffeková (21). Českou republiku bude reprezentovat...