Apple nikdy před ohlášenými problémy svých přístrojů nestrkal hlavu do písku a ke komplikacím se obrátil čelem. Nicméně letošní Bendgate, která se dotýká aktuální generace iPhonů a stále ne a ne utichnout, společnosti evidentně přerůstá přes hlavu. Napovídá tomu hned několik indicií.
Krátce po rozběhnutí kauzy Bendgate, kdy novinky zkoušely ohnout i redakce renomovaných technických magazínů, Apple přispěchal s prohlášením, že telefony byly během vývoje, a tedy dlouho před uvedením, mnohokrát testovány nejen ohybovou zkouškou a nechyběly ani snímky z technických laboratoří. Následovala tisková zpráva, která problém bagatelizovala s odkazem na pouhých devět nahlášených případů.
Ohnutých iPhonů 6/6 Plus je však mezi lidmi mnohem více. Na webu s příznačným názvem OneOfTheNine, jež byl spuštěn krátce po výskytu prvních ohnutých přístrojů, sami uživatelé shromažďují snímky iPhonů s pokřivenými těly.
Úvodní text připomíná prohlášení Applu o devíti nahlášených případech a vtipně dodává, že se pokusí najít všech devět z nich a možná i více. Poškozené uživatele vybízí, ať na web pošlou snímek svého ohnutého přístroje, pokud patří k oněm devíti známým případům. Ironií je, že z těchto devíti poškozených snímek iPhonu v nevalné kondici poslalo přes 350 uživatelů.
Vracíte iPhone z důvodu ohnutí? ptá se pokladní aplikace Applu
Na server BGR se obrátil majitel nového iPhonu, který se nedávno vypravil do značkové prodejny Apple kvůli vrácení telefonu a přišel se zajímavým poznatkem. Během procesu vrácení totiž vypozoroval, že v pokladním systému Applu se prodejci objevila obrazovka s dotazem, z jakého důvodu zákazník telefon vrací. A jedinou možností přitom bylo, zda je iPhone vrácen proto, že došlo k jeho ohnutí.
To je poměrně jasný důkaz, že společnost aktuálně při situacích, kdy uživatelé nové iPhony vracejí, sbírá pouze informaci, zda u daného kusu došlo k ohybu, nebo nikoliv. Dotaz na důvod vrácení samozřejmě pokladní systém Applu měl vždy, ovšem dříve se dotazoval obecněji, tedy zda je přístroj vrácen z důvodu nějaké výrobní vady.
Redakci zmíněného serveru tuto informaci od anonymního čtenáře prý potvrdily důvěryhodné zdroje. Vypadá to tedy, že problém, který se zpočátku jevil jako nepodstatný, týkající se jen mizivého procenta uživatelů, a tedy téměř bezvýznamný, je ve skutečností problémem mnohem závažnějším.
24. září 2014 |