Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

SMS do zahraničí? A upomínkové SMS? Co na to Paegas?

Také rádi posíláte SMS do zahraničí? A rozčiluje vás několikahodinová doba doručení? A jaký máte názor na upomínkové SMS, které vám byly doručeny neoprávněně? Podíváme se, jak se k tomuto problému staví infolinka jednoho z našich operátorů.

Včera k nám volal do redakce jistý pán a svěřil se nám se svou nemilou zkušeností s Paegasem. Protože jeho dva problémy nejsou vůbec ojedinělé, rozhodli jsme se je zveřejnit.V prvím případě bylo reklamováno posílání SMS zpráv do zahraničí. Druhá stížnost směřovala k platbám faktur a následné posílání upomínkových SMS zpráv.

1) Posílání SMS do zahraničí

Pokud posíláte často SMS do zahraničí, jistě už se vám několikrát stalo, že zpráva dotyčnému příjemci přišla s několikahodinovou prodlevou. Samozřejmě, že tak velké zdržení nemusí znamenat nic, ale může být také příčinou závažného problému.

Spousta uživatelů mobilních telefonů často posílá SMS zprávy na mobily, nacházející se v zahraničí. Doba doručení je v mnoha případech velmi dlouhá - okolo deseti hodin a více. Malý příklad: 14.8.2000, v pondělí ve 20:00h byla odeslána SMS zpráva z www brány na mobil (Paegas) do Maďarska. Zpráva byla doručena 15.8.2000 ve 12:15h. Celkový čas pro doručení je tedy 16hodin, 15minut. Dosavadní rekord pána, který nás kontaktoval, bylo odeslání zprávy z ČR do Francie - doba doručení - 32 hodin!
Dotyčný pán volal na infolinku, aby mu celou věc objasnili. Operátor volajícího odbyl, že tohle není věc Paegasu, kde je samozřejmě vše v nejlepším pořádku. To je problém příslušného operátora (a jeho SMS ústředny), kde se zrovna příjemce nachází. Ať si prý zavolá tam. Standardní odpověď, kterou operátoři všech infolinek (nejen Paegasu) odbývají v podobných případech "dotěrné" zákazníky. Málokdo totiž plynule hovoří třemi a více světovými jazyky, aby se s příslušným státem a jeho operátorem domluvil. Zhrzenému zakazníkovi tak nezbyde nic jiného, než jen vypustit páru a smířit se s faktem, že se mu žádné satisfakce nedostane. Tak jak to tedy je? Může za to skutečně jen "cizý" operátor, nebo v tom má trochu prstíky i ten "náš"?

Zkoušeli jsme štěstí i u nás v redakci a se stejným problémem jsme vytočili Paegas-infolinku. Dostalo se nám naprosto stejné odpovědi. Na závěr telefonátu nás operátor ještě důrazně upozornil, že Paegas sice je zodpovědný za doručení SMS zprávy v rámci své sítě, nezaručuje však doručení zprávy v zahraničí. Dobrá tedy - logická odpověď! Proč však o tom není ani zmínka ve všeobecných podmínkách? Nakonec jsme byli tradičně odkázáni na oddělení písemných stížností.

2) Platby a následné upomínkové SMS

Druhý problém je s Partner kartou: představte se, že si objednáte na svou SIM kartu ještě Partner kartu - vše proběhne bez komplikací, až do doby, než přijde první faktura. Její splatnost je, např.: 25.7.2000. Vy ji zaplatíte hotově na značkové prodejně Paegasu 19.7.2000. O den později - tj.: 20.7.2000 přijde vám i na vaši PARTNER kartu "upomínka" v podobě výhružné SMS, že nebyla uhrazená platba za fakturu a abyste tak urychleně učinili, jinak budou obě SIM karty zablokovány. Okamžitě voláte na infolinku, kde jste po ověření situace ujištěni, že se jedná o omyl, že je vše v pořádku, ať na podobné SMS zprávy v tomto případě vůbec neberete zřetel. Rozhořčení podobně obviněných zákazníků se dá celkem snadno pochopit, protože takovéto "omyly" se stávají bohužel dost často a slušného, platícího zákazníka se podobná upomínka právem dotkne. Když vás někdo v samoobsluze onačí za zloděje, a vám přitom tento způsob obživy rozhodně není vlastní, také mu za to nebudete skládat básně.
A další otázka v případě problému s fakturou zněla: "A proč tu SMS posíláte také na Partner kartu? Vždyť i za tu nesu zodpovědnost já!" Dostalo se zákazníkovi strohé odpovědi: "To není možné! Na Partner karty podobné upomínkové SMS neposíláme! To ani není technicky možné!"

Stejně jako v prvním případě jsme si celou věc ověřili: "Platba je v pořádku, došlo pravděpodobně k nějakému omylu - nevšímejte si toho...!" V případě upomínkové SMS na Partner kartu operátor jasně vysvětlil, že nikdo nemůže vědět, kterou SIM kartu majitel používá, proto posílají upomínkovou SMS zprávu, ze zcela praktických důvodů na karty obě. Alespoň tak.

Závěrem

Pokud se dostanete do podobné situace, máte v podstatě dvě možnosti - zatnout zuby a počítat do deseti (a výše - dle libosti), nebo udělat starou dobrou věc - napsat dopis a poslat jej na písemné stížnosti a pak jen čekat, jak to dopadne. Pravdou je, že tyto výstřelky nejsou zdaleka jen výsadou Paegasu, ale týkají se všech našich operátorů. Je pochopitelné, že operátoři na infolince, ani jejich nadřízení nemohou vědět o každém problému, který se týká jejich sítě (ať už doma, či v zahraničí). Pokud není v jejich silách pomoci, ať alespoň nevzbuzují v zákazníkovi neodbytný pocit, že on je tady pro ně, nikoliv oni pro zákazníka. Rozhodně to stojí za zamyšlení a trochu vstřícnější přístup k zákazníkovi. Nenávratně pryč se již zdá být heslo: Náš zákazník - náš PÁN!

Autor:
  • Nejčtenější

Ukradené auto s AirTagem si našel, ale od policie dostal vynadáno

4. května 2024  7:02

Vyjít ráno před dům a nenajít tam svůj vůz je noční můrou každého majitele. Do takové...

O2 mění identitu. Vrací se 26 let starý legendární slogan předchůdce

30. dubna 2024  14:13

Operátor O2 se bude prezentovat trochu jinak než doteď. Změna je to spíš evoluční, ale rozdílů si...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nový vědecký objev zdvojnásobí životnost baterií. Klíč je v nabíjení

4. května 2024

Premium Nový způsob nabíjení lithium-iontových baterií může podle studie německých vědců zdvojnásobit...

Pozor na tuto fintu. Zneužívají produkty Applu, aby se vám vetřeli do domu

2. května 2024  7:02

Zazvoní zvonek a na druhé straně se ozve neznámý člověk. Svým způsobem nic neobvyklého, kdyby však...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Huawei šokuje novým supersmartphonem s vysouvacím fotoaparátem

1. května 2024  7:02

Huawei představil novou řadu Pura, která nahrazuje dřívější řadu P. Mezi novinkami z nové řady je i...

Umělá inteligence na nových smartphonech od Huaweie svléká lidi

5. května 2024  7:02

Na poli smartphonů je současným trendem implementace umělé inteligence. Ta nabízí stále širší...

Parádní velký tablet, kterému chybí snaha výrobce. Test Honoru Pad 9

5. května 2024

Čínský Honor se po svém stále ještě relativně nedávném návratu na globální trhy snaží dobýt...

Ukradené auto s AirTagem si našel, ale od policie dostal vynadáno

4. května 2024  7:02

Vyjít ráno před dům a nenajít tam svůj vůz je noční můrou každého majitele. Do takové...

Nový vědecký objev zdvojnásobí životnost baterií. Klíč je v nabíjení

4. května 2024

Premium Nový způsob nabíjení lithium-iontových baterií může podle studie německých vědců zdvojnásobit...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Je to šílený, hodnotily firmy práci řemeslníků, kteří opravili střechu

Po zimě se často ukážou mnohé „vady na kráse“ domu, střechy nevyjímaje. Někdy nezbývá nic jiného než kompletní výměna....