ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

V Česku jsou čínské značky smartphonů žádané. Mají však jen polovinu trhu

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Před patnácti dvaceti lety – v éře obyčejných mobilů – byl mobil čínského výrobce ve světě neprodejný. On vlastně ani žádný významný tamní výrobce neexistoval. Dnes je situace zcela odlišná. Výrobců bez čínského původu je minimum. Jak se vyvíjí podíl čínských značek na českém trhu?

Pamětníci éry obyčejných mobilů a tehdejších prvních smartphonů – tedy řekněme první dekády nového milénia – si vzpomenou na tehdy slavné značky mobilů: Nokia, Motorola, Ericsson, Sony, Siemens, Alcatel, Sagem, Blackberry, Samsung a LG. Ano, tehdy mezi nimi prakticky nebyla žádná čínská. Ne že by čínské značky mobily nevyráběly, ale na mezinárodních trzích maximálně paběrkovaly.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se