Nové služby netáhnou, jsou moc složité

  • 3
Agentura Olista ve svém posledním výzkumu zjistila, že uživatelé nechtějí bojovat s nastavením dat ve svém mobilním telefonu.

Většina z nich se pokusí stáhnout MMS, hru a nebo vyzvánění jen dvakrát. Když se jim to nepodaří, tak s těmito službami končí. Tato většina tvoří více než 64 procent telefonistů.

Jen dvě procenta uživatelů aktivně vyhledávají pomoc na stránkách dodavatele a nebo ostatních uživatelů. Možná větší problém je v tom, že 77 procent telefonistů nikdy žádné takové služby nevyužilo. Také více než polovina oslovených řekla, že by data mohla být mnohem levnější.

Řešení této tristní situace je podle agentury ve větší aktivitě operátorů. Agentura navrhuje operátorům řešení cestou větší komunikace.  Například by mohli kontaktovat své zákazníky, kteří se pokoušeli odeslat MMS a poradit jim v případě, že s tím měli problémy.

Komplikace při nastavování telefonu pro práci s mobilními daty jsou častým důvodem pro zavrhování nových služeb. Čeští operátoři se nastavení MMS a internetu snaží řešit pomocí konfiguračních textových zpráv. - více zde...

Obecně však lze říci, že nové služby netáhnou. Multimediální zprávy se na českém trhu objevily v roce 2002, ale služba, která se měla stát symbolem zábavy, moderních marketingových akcí a klíčem k řadě multimediálních aplikací, se však ujímá jen velmi pomalu. - více zde...