Síť Oskar měla problémy

Podle informací našich čtenářů postihly síť Oskar problémy s přetížením a krátkodobou nefunkčností. Podařlo se nám získat informace o příčině a přinášíme také oficiální reakci Českého Mobilu.

Čtenáři nás informovali o výpadku sítě Oskar Českého mobilu v úterý 12. srpna zhruba od osmi hodin ráno v části středních a jižních Čech. Postižen byl například Kolín a Poděbrady, Prachatice, Český Krumlov, České Budějovice, Strakonice, Praha, Příbram. Síť hlásila přetížení, na infolince potvrdili operátoři více podobných hlášení. Operátoři se sice omlouvali, ale zároveň ujišťovali, že bude vše do hodiny v pořádku. Nebylo.

Podle našich informací technici Oskara upgradovali software v MSC (Mobile Switching Center, telefonní ústředna pro mobilní síť). Při testování nově nahrané verze se MSC chovalo korektně, a proto bylo zapojeno do sítě. V okamžiku, kdy nastala špička, ovšem přestalo MSC spojovat některé hovory. Volající museli vytáčet číslo několikrát.

Podle vyjádření Romana Frkouse z Českého mobilu v úterý dopoledne došlo k softwarové chybě na ústředně obsluhující části středních a jižních Čech. Zákazníci volající ve chvílích zvýšeného provozu se tak podle Frkouse mohli mezi desátou a jedenáctou hodinou dovolat až na druhý nebo třetí pokus. Závada byla podle Oskara ihned detekována specialisty dozorujícími chod sítě a do půl jedné odpoledne byla odstraněna. "Přestože nedošlo k výpadku signálu, omlouváme se za způsobené nepříjemnosti," uvedl Roman Frkous.