Stavba mostu je v plném proudu. "Pět stovek tater tam navezlo hlínu, takže hned za mostem se má sjezdovka rozšířit a kopec v tomto místě nebude nijak prudký, ale pozvolný," vysvětlil Jiří Lhota ze sdružení Ski-Bublava, jak má mimoúrovňová "křižovatka" vypadat.
Cestu stavbaři zapustí o 1,2 metru hlouběji do terénu a nad ní vybudují přemostění z betonových bočnic, ocelové konstrukce a vrchní desku z fošen. Výška bude 3,4 metru.
"Uděláme vše pro to, abychom most do zimy postavili, když už jsme ho rozvrtali. Otázkou je, zda nám to dovolí počasí," doplnil Lhota.
Loni museli lyžaři dávat u silnice, která vede přes sjezdovku na Bublavě, dávat přednost autům.
Most vyjde nejméně na dva miliony korun. Uzavírka cesty kvůli stavbě omezí řidiče, kteří jezdí k restauraci na Bleibergu a k několika domům v okolí. Objížďka povede z opačné strany kopce.
Kilometr dlouhou sjezdovku od letošního února ji obsluhuje čtyřsedačková lanovka, která přepraví až 2000 lidí za hodinu. V minulé sezoně ale museli lyžaři dávat přednost autům, která jezdila po silnici vedoucí přes sjezdovku. (více čtěte zde)
Celkem se investice do rozšíření areálu a umělého zasněžování ve skiareálu na Bublavě vyšplhala na 25 milionů korun.
"Návštěvnost stoupla o téměř třicet procent. Ani o víkendech se netvořily u lanovky fronty," pochvaloval si Lhota a věří, že podobná bude i nadcházející sezona.