Provozovatelé ski areálu žádali bublavskou radnici, aby mohli uzavírat silnici v době, kdy bude v provozu nová čtyřsedačková lanovka na Bleiberg. Ta by měla začít jezdit koncem ledna.
"Splnili jsme všechny podmínky. Dodali jsme na obec souhlasné stanovisko pronájemců nemovitostí, vyjádření hasičů a záchranky. S panem starostou bylo domluveno, že pokud doplníme všechny souhlasy, tak nám zavírání silnice povolí. Nestalo se. Rozhodnutí budeme respektovat," řekl spolumajitel bublavského areálu Jiří Lhota.
Odvolávat se proti verdiktu radnice podle něj nemá smysl. Lyžaře upozorní na silnici varovné tabule a značky. "Uzavíráním silnice jsme chtěli zajistit větší bezpečnost lyžařů. Ti si teď místo toho budou muset dávat větší pozor a zpomalit," uvedl Lhota. Dodal, že přibrzdění lyžařů a jejich přejezd přes komunikaci je jinde ve světě běžný.
Silnice musí být otevřená po celý rok, shodli se všichni
Starosta Bublavy Igor Jirsík vidí zásadní problém v jedné věci: "V původním stavebním povolení se vše řešilo podjezdem pod silnicí. Jenže se začalo obráceně, stavbou lanovky." Starosta připomenul, že při projednávání sjezdovky byl v územním rozhodnutí požadavek, aby komunikace zůstala celoročně průjezdná.
Silniční správní úřad obce Bublavy argumentuje také tím, že podle dopravního inspektorátu má zůstat cesta otevřená, protože podle zákona slouží všem. Stejné stanovisko vydali i záchranáři.
Sjezdovka se se silnicí nebude křížit na věky. "Jen co dokončíme lanovku, začneme řešit přemostění. Přijde na 3 až 8 milionů korun," uvedl Jiří Lhota. Čtyřsedačková lanovka, která přepraví až dva tisíce lidí za hodinu, bude v provozu co nevidět, v době od devíti do sedmnácti hodin.
V pátek prošla závěrečnými revizemi a v pondělí ji čekají zátěžové zkoušky. Pak bude ještě nutné vyřídit nezbytné papírování a korespondenci s Drážním úřadem. Vlekaři si od pětadvacetimilionové investice do lanovky a sjezdovky slibují, že odpadnou fronty u turniketů.