Diskuze

Rychlá železnice by měla vést přes Světlou a Jihlavu, uvažuje stát

Správci železnic po odmlce představili své nové plány na vysokorychlostní trať, která by měla v roce 2030 protnout Vysočinu. Aktuální varianta počítá se severní verzí trasy ke Světlé nad Sázavou, se zastávkou u Jihlavy a s vedením podél D1 na Brno. Projekt má celkem přijít na sto miliard.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MM

M76i52l98a84n 59M44u56s29i12l

24. 9. 2019 13:35

Na dostavbu páteřní sítě podle plánu vlády by se muselo dávat cca 2x tolik financí než dnes.

Bohužel nevidím důvod proč by to mělo být jinak u kolejí.

0 0
možnosti
Foto

Rychlost není opravdu všechno. Mezi Prahou a Brnem si v restauračním vagonu dáte něco na vidličku, jedno nebo dvě piva a občerstven dorazíte na místo.

Rozšířil bych právě tyto služby a s tou rychlostí by to pak nebylo tak naléhavé.

0 0
možnosti
Foto

Na pár minutách už nesejde. Doprava z města k nádraží a od nádraží pak bude trvat déle, než celá možná i nebezpečná cesta tím vlakem VRT.

V roce 1954 jsem jako student jel z Prahy Hl.n. do Jihlavy přes 7 hodin, za 24 Kčs. Na rychlík, ten stál 36 Kčs, mi nezbývalo, ten jel jenom 3 a půl hodiny.

Zrychlení přepravy by se mělo pojmout obšírněji, t.j. včetně MHD u nástupní i cílové stanice. Kalkulace tedy od staroměstské radnice k brněnskému drakovi a zpět.

Ostatně i krátké vnitrostátní lety mají ten problém. Check-in, zavazadla a MHD trvají déle, než vlastní let.

Ve srovnání s projekty v západní Evropě má česká železnice v cestě složitější terén. Mosty a tunely ji silně prodraží a zpomalí.

0 0
možnosti
TT

Hm, asi máme v Brnisku lepší zprávy. Podle představitelů strany Žít Krno bude do té doby dávno v provozu hyperloop.

0 0
možnosti
MK

M32i67l19a57n 12K34o86i97š

19. 9. 2019 20:45

Pokud vezmu fakt, že některé dálnice u nás ani po 30 letech výstavby nejsou zcela hotové, tak se obávám, že dokončení VRT Praha-Brno se nemám šanci dožít a budu rád, když se dožiji aspoň vybudování jedné třetiny...

0 0
možnosti
VB

S místními schopnostmi položení jedné koleje (doslova, jedné koleje).

0 0
možnosti
PM

Všude je snaha oddělovat dálkovou dopravu, a to zdaleka ne pouze VRT, od dopravy regionální, jen v Česku budeme mít VRT i pro regionální vlaky. Kam se jen ti naši plánovači jezdí učit!?

1 0
možnosti
AM

Jsme v Evropě. Ne Ásii.

Mezi Norimberkem a Mnichovem po VRT normálně jezdí regionální vlaky.

2 0
možnosti
JM

Když jsem loni jel na Taiwanu podobný mvlakem úsek stejný vzdálený jako z Brna do Jihlavy a vlak jel včetně rozjezdu a brzdění 16 minut, říkal jsem si ,že by to by super, kdyby to někdy bylo u nás.

2 1
možnosti
PK

P59a98v36e81l 11K95o53l65o87c

19. 9. 2019 14:15

Ve světě už bude maglev a u nás budeme konečně dokončovat broušení krumpáčů na stavbu prvního úseku VRT...

1 3
možnosti
JV

J93o48s46e75f 60V67a46l93a

19. 9. 2019 14:18

Nemci Maglev vzdali. kvuli provoznim nakladum

2 0
možnosti
PB

P55e44t17r 74B96o77ž20o26ň

19. 9. 2019 14:00

To bude dřív v naší “Matce měst” paralympiáda beznohých koní.

4 1
možnosti
TV

;-D;-D;-D;-D

Tyhle články mám prostě rád, baví mě :)

4 0
možnosti