- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na dostavbu páteřní sítě podle plánu vlády by se muselo dávat cca 2x tolik financí než dnes.
Bohužel nevidím důvod proč by to mělo být jinak u kolejí.
Rychlost není opravdu všechno. Mezi Prahou a Brnem si v restauračním vagonu dáte něco na vidličku, jedno nebo dvě piva a občerstven dorazíte na místo.
Rozšířil bych právě tyto služby a s tou rychlostí by to pak nebylo tak naléhavé.
Na pár minutách už nesejde. Doprava z města k nádraží a od nádraží pak bude trvat déle, než celá možná i nebezpečná cesta tím vlakem VRT.
V roce 1954 jsem jako student jel z Prahy Hl.n. do Jihlavy přes 7 hodin, za 24 Kčs. Na rychlík, ten stál 36 Kčs, mi nezbývalo, ten jel jenom 3 a půl hodiny.
Zrychlení přepravy by se mělo pojmout obšírněji, t.j. včetně MHD u nástupní i cílové stanice. Kalkulace tedy od staroměstské radnice k brněnskému drakovi a zpět.
Ostatně i krátké vnitrostátní lety mají ten problém. Check-in, zavazadla a MHD trvají déle, než vlastní let.
Ve srovnání s projekty v západní Evropě má česká železnice v cestě složitější terén. Mosty a tunely ji silně prodraží a zpomalí.
Hm, asi máme v Brnisku lepší zprávy. Podle představitelů strany Žít Krno bude do té doby dávno v provozu hyperloop.
Pokud vezmu fakt, že některé dálnice u nás ani po 30 letech výstavby nejsou zcela hotové, tak se obávám, že dokončení VRT Praha-Brno se nemám šanci dožít a budu rád, když se dožiji aspoň vybudování jedné třetiny...
S místními schopnostmi položení jedné koleje (doslova, jedné koleje).
Všude je snaha oddělovat dálkovou dopravu, a to zdaleka ne pouze VRT, od dopravy regionální, jen v Česku budeme mít VRT i pro regionální vlaky. Kam se jen ti naši plánovači jezdí učit!?
Jsme v Evropě. Ne Ásii.
Mezi Norimberkem a Mnichovem po VRT normálně jezdí regionální vlaky.
Když jsem loni jel na Taiwanu podobný mvlakem úsek stejný vzdálený jako z Brna do Jihlavy a vlak jel včetně rozjezdu a brzdění 16 minut, říkal jsem si ,že by to by super, kdyby to někdy bylo u nás.
Ve světě už bude maglev a u nás budeme konečně dokončovat broušení krumpáčů na stavbu prvního úseku VRT...
Nemci Maglev vzdali. kvuli provoznim nakladum
To bude dřív v naší “Matce měst” paralympiáda beznohých koní.
Tyhle články mám prostě rád, baví mě :)