- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Podle klinické logopedky jihlavské nemocnice Kateřiny Trčkové se vnímání dětí a jejich komunikační dovednosti v posledních letech mění k horšímu i proto, že častěji používají digitální technologie. Od telefonů po tablety. | foto: Tomáš Blažek, MAFRA
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Takže stále více dětí při nástupu do školy má problém s mluvením?
Řekla bych, že přibývá komplikovanějších vad. Když jsem začínala, byly nejčastější prosté vady výslovnosti, jako je ráčkování a problémy se sykavkami. Teď je často postižená řeč jako taková. Děti mají malou slovní zásobu, slabá je také sluchová paměť, sluchová pozornost a nízká je i koncentrace pozornosti. Děti se nesoustředí na svou řeč a na případnou korekci chyb, které dělají. Jejich vyjadřovací schopnosti jsou často omezené. Proto také terapie trvá déle. Obecně se dá říct, že řečový projev u dětí degraduje.
Doba je bohužel taková, že mnozí rodiče si představují, že dítě někam dají a tam se vše hned naučí. Ale takhle to bohužel nefunguje.
Připojte se ještě dnes a získejte: