Po bourání mostů se na D1 mezi Humpolcem a Jihlavou jezdí oběma směry

  • 15
Řidiči, kteří se v noci na neděli vydali na cestu po D1 mezi Prahou a Brnem, čekalo více komplikací, než obvykle. Od sobotních 19 hodin byl do nedělního rána kvůli demolici dvou mostů zavřen celý úsek mezi Humpolcem a Jihlavou. V neděli v 9:30 se otevřel jeden jízdní pruh směrem na Brno, po 10. hodině se otevřel i pruh na Prahu.

„Kvůli nevyhovujícím rozměrům pro rozšíření dálnice je nutné zdemolovat nadjezdy na kilometrech 92 a 104. Pro úplnou uzavírku byla kvůli slabému provozu vybrána noc ze soboty na neděli,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Studecký.

Kompletní uzavírka obou směrů začala v sobotu v 19 hodin, skončit měla v neděli v 9 hodin. V půl desáté dopoledne se otevřel alespoň jeden jízdní pruh na 90. kilometru směrem na Brno.

Řidiči projížděli s omezením už od sobotních 13 hodin, kdy začala příprava bourání. Po snesení mostů má omezení kvůli dokončovacím pracím trvat do nedělních 15 hodin. 

Uzavřený úsek se obousměrně objížděl po silnicích první třídy číslo 34 a 38 přes Havlíčkův Brod. Při cestě na Prahu řidiči sjížděli už u Jihlavy na 112. kilometru, vraceli se v Humpolci na kilometru 90. Stejné exity používali i motoristé jedoucí směrem na Brno.

Obří nůžky mosty „ustřihnou“, ty pak spadnou do písku

„Připravujeme dopravní opatření, nasadíme zvýšené množství policejních hlídek. Na kritických místech, jako jsou sjezdy z dálnice nebo světelná křižovatka v Havlíčkově Brodě, budeme na dopravu dohlížet,“ informovala policejní mluvčí Dana Čírtková.

Oprava D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem

  • Zakázku na opravy 13,6 kilometru dálnice Humpolec - Větrný Jeníkov od ŘSD dostalo sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební společnosti Geosan Group. Jsou to práce v hodnotě 1,7 miliardy korun. Stavbu chtělo ŘSD zahájit už loni, ale stavební povolení napadli ekologové z hnutí Děti Země.
  • D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou byla kvůli modernizaci rozdělena na 21 úseků. Od roku 2013 byly dokončeny opravy devíti z nich. Úsek mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem je z rekonstruovaných částí D1 nejdelší. (Zdroj: ČTK)

Způsob demolice mostů byl stejný jako v minulosti na jiných modernizovaných úsecích dálnice. Dělníci pod most na vozovku D1 navozili zhruba půlmetrovou vrstvu písku. Obří nůžky se pak do nadjezdu zakously a „odstřihly“ ho. Most spadl na zem, kde ho dělníci postupně rozeberou a odvezou.

Oba zbourané mosty během několika měsíců nahradí nové. Po tom na 92. kilometru poté opět bude možné projet z Humpolce do vesničky Bystrá. Přemostění na kilometru 104 je součástí exitu Větrný Jeníkov a vede po něm krajská silnice druhé třídy ze Štoků. Obě komunikace budou uzavřené do konce října.

Nadjezdy, které padnou k zemi, se nacházejí u Humpolce (červená značka) a Větrného Jeníkova (modrá). Objížďka pro všechny vozy povede po silnicích první třídy přes Havlíčkův Brod (zelená).

Nadjezdy, které padnou k zemi, se nacházejí u Humpolce (červená značka) a Větrného Jeníkova (modrá). Objížďka pro všechny vozy povede po silnicích první třídy přes Havlíčkův Brod (zelená).

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz

Vizualizace ŘSD k rozsáhlé rekonstrukci dálnice D1: