Doporučujeme

Jak všechno stihnout a nezbláznit se?

Děláte, co můžete, abyste všechno zvládala jako Superžena, až nakonec vlastně nic nestíháte? Naučíme vás, jak využívat čas co nejefektivněji.

Míváte někdy pocit, že den nemá dost hodin? Klíč k supervýkonnosti se skrývá ve správné organizaci a disciplíně. Představujeme vám strategie, které by vám mohly k supervýkonům dopomoci. Na některé z nich si asi budete muset chvíli zvykat, výsledky za to ale stojí...

1. Důležité, nebo naléhavé?


Různé urgence na poslední chvíli nemusí ještě znamenat, že jde o opravdové priority. Jen to, že vám někdo volá a tvrdí, že ta zpráva musí být hotová OKAMŽITĚ, ještě neznamená, že musíte postavit jeho požadavek na první místo. Zpráva možná musí být hotová OKAMŽITĚ, ale projekt, co má za třicet minut uzávěrku, má zkrátka přednost. „Okamžitě“ je relativní údaj. Nenechte se zmást tím, co po vás chtějí druzí.

http://gty.im/170113424

2. Pamatujte na pravidlo 80/20


Pravidlo 80/20 říká, že za 80?% všech našich výsledků zodpovídá jen 20?% aktivit. Jestliže si tedy správně stanovíte priority, udržíte si přehled o tom, kterých 20?% vašich úkolů je nejzásadnějších, a s těmi začněte. Tak dokončíte nejdůležitější část práce, i když jí vlastně uděláte míň.

3. Vytíženost není výkonnost


Něco dělat ještě neznamená něco udělat. Pokud budete většinu času řešit podružnosti, nezvládnete pak dokončit zásadní úkoly... Výkonní jedinci bývají často méně vytížení než ti nevýkonní, protože jednoduše dokážou posoudit závažnost jednotlivých úkolů a neztrácejí čas bezvýznamnostmi.


4. Používejte diář


Dobrý plánovací kalendář, v němž je pro každý den vyhrazena minimálně stránka, vám pomůže konkrétně si představit čas. Nemyslete si, že si budete všechno pamatovat. Výkonní lidé si dělají poznámky.

http://gty.im/471949955

5. Určete si priority


Až budete mít hotový seznam úkolů pro daný den, přiřaďte k nim jejich priority. Úkoly s označením „A“ se udělat musí, úkoly „B“ by se udělat měly a úkoly „C“ se udělat mohou. „Áčka“ by tak měla být vaší prioritou, „béčka“ přijdou na řadu, když vám zbude čas, a „céčka“ můžete odložit na zítřek.

6. Časový management


Když vám dochází čas, můžete to vyčítat jen sama sobě. Až se trochu sžijete s výše uvedenými strategiemi, měla byste získat cit pro to, kolik práce zvládnete. Pak už bude jen na vás, abyste se naučila odmítat pracovní úkoly, na které nemáte čas, abyste neprokrastinovala a plnila své závazky...

Co řekli slavní?


? Čas je skutečně jediný kapitál, který člověk má, a je to jediná věc, kterou si nemůže dovolit promrhat.
Thomas A. Edison
? Máte jen omezené množství času, tak s ním neplýtvejte ve snaze žít život někoho jiného.
Steve Jobs

? Každá minuta strávená organizováním ušetří hodinu času.
Benjamin Franklin


  • Vybrali jsme pro Vás